onsdag, januari 26, 2011

Hohohoo






Rolle har letat upp den lilla dental-hon vi köpte för 100 år sen för vad jag minns en ganska ok summa på nåt hippt återbruks ställe vid Bromma i Sthlm. Tror det hette Magasin 3.

Hur som. Jag vert tokkär å sen dess har lilla hon väntat på sin tur att få en fin plats på helt rätta stället. Nu känns det mycket rätt. Lilla toan på övervåningen är ett sånt ställe där man inte behöver tänka på fuktspärrar å sånt utan man kan ta ut svängarna o göra som man vill.
Nu blir det att utgå från hon och få till en toa man blir chockat å glad när man lånar den :)

Men... Ja en sak har vi lovat varan jag å rolle; EN sak åt gången. Gör om och gör klart. Så eftersom toan inte har prio ett blir det nog till att vänta :(

Om ni undrar varför bilderna har olika färg så är det för att det sjuka ljuset i köket gör att allt blir grönt. La på ett blått filter för att få fram rätt färg.
Rätt färg är nog en blandning mellan den blåa å den gröna.

/tant trassel

2 kommentarer:

sessy sa...

en av mina favorittoaletter i världen finns hos en väns föräldrar, det är en gästtoalett med en helt galen gul- och grönblommig tapet som är så galet osannolik. Så din tanke om att glatt chocka kissnödiga gäster kan jag bara applådera! Heja!

orcid sa...

mycket bra att ni lovat varandra att en sak har sin tid det är viktigt och mycket bra utgångspunkt :)

tycker hon var supersöt men färgen....svårt att visualisera den ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...