måndag, januari 10, 2011

Day 03 – Your parents

Jaha... nej det kanske är dax att ta tag i den dära listan igen.
Idag skall det altså handla om mina föräldrar.
Tycker det är lite svårt eftersom jag vet att dom faktiskt är härinne och läser ibland.

Det är klart jag skulle kunna dra hela pappas sjukdomshistorie både den fysiska och den psykiska och bilden av min mamma som den ständige klippan, men allt detta tillsammans... min uppväxt på gott och ont har ändå gjort mig till den jag är.
Visst har min uppväxt satt sina spår i mig men jag kan inte tänka mig att det är många som INTE har nåt i sin personlighet eller själv som behöver jobbas med eller helas.
Det är det mitt liv går ut på, på djupet, i vuxen ålder... att bli helad så jag bara för det vidare till mina barn som är värd att föras vidare. Resten stannar med mig...

Mitt förhållande till mina föräldrar är som ni förstår mest på avstånd. Dom bor i Danmark och jag här.
Har dock ett stort behov av kontakt några ggr i veckan minst.
Har oftast alltid med dom i mina beslut, glädjer och sorger.
Deras åsikt är viktig även om jag väljer att inte rätta mig efter den utan att fatta ett eget beslut.
Ingen säger 'va sa jag' när det sen går åt skogen... eller... ju pappa skulle nog kunna säga så men med en nöjd glimt i ögat och dessutom redo att ge sitt stöd.

Jag skulle altså trots tuffa stunder aldrig önska att byta bort mina gamla.
Jag är en del av dom och jag gillar mig för det mesta... med dom goda och dom hopplöst dåliga sidorna jag har. Det är väl dom jag då får jobba med att få bort :)
Men det är mitt jobb.


Imorn:
Day 04 – What you ate today
-den ska väl inte va så svår? haha

Pöss
/tant trassel

1 kommentar:

lovisa sa...

Nu får du lite svar söta du!!


http://itsallvintage.webblogg.se/2011/january/att-mala-ett-tragolv-rosa-och-att-radda-linol-2.html


kram'Lovisa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...