söndag, januari 16, 2011

Gnugga å sånt

Nu har Helene, Josse och jag gnuggat det mesta av huset.
Det var mysit att ha sällskap och dom var otroligt effektiva :)
Köket var ju tok skitit men nu känns det myyycket bättre.
Visst är dom söta mina söta 'Städrockare'?




Jag tog ju i dagens anledning på mig en av mina städrockar. Denne var med bälte i strl 58 :)
Den var behaglig att städa i och jag fattar varför man hade sånna förr. Men jag såg ju inte klok ut.
Men skit samma... den känslan fick jag först när familjen på kvällen åkte för att skulle äta på Burger King i Laxå...
Var ju inte såååå diskret i min städklänning direkt :)


Misstänker att folk började må illa av 'den glada rocken' men trode att det var den äckliga maten som gjorde dom illamående.

Jaja
Nu skall vi försöka komma på hur vi ska ha det... vad som skall mä o vad som skall stanna.
Största frågan just nu är nog om vi skall sätta igen HELA hålet mellan vardagsrum och 'sovrum' eller om vi skall ha en dörr.
Kollar vi ritningarna så har det funnits ett rum där vi tänker ha rum. Vi hade bara tänkt att vi skulle stänga av HELT. Men våran kompis säger att vi kommer ångra oss... att man vill ha 'rundgången' typ. Han kanske har rätt. Tror det blir att köpa spånskivor å bara sätta upp provisoriskt för att känna in hur det skulle kännas om man stänger helt.

Ibland blir man arg på kloka vänner... dom upplyser om kloka saker vikket betyder att det som man planerat bara fallar och man måste börja från början.
Därför man älskar dom... för att dom vågar säga emot.
Puss
/tant trassel

3 kommentarer:

Unknown sa...

Dela av med tyg först vettja! :)

Trebarnsmamman sa...

Saknar din gamla rutiga bakgrund! Om du vill förnya dig så kan du väll fota en av "nya" husets tapeter och lägga som bakgrund :)

Tror ni skall välja att bara ha en dörr in till sovrummet, om den sedan går från köket (visst är det så nu? eller från vardagsrummet tycker jag er möblering skall få bestämma. Hela väggar (utan dörrar har man inte för många av och frågan är var de behövs bäst.

Hello sa...

Min mans mormor och morfar byggde sig ju ett likadant hus, men i Visby, och där var det bara en stor öppning och så var det lite 'finare' matrum i delen närmast köket och mera vanligt vardagsrum i den andra delen. Sen hade de tre sovrum uppe och ett inrett rum i källaren, rakt fram när man kom ner för trappan. Så börja med ett tyg eller spånskivor och avvakta tills vi kommer på besök och berättar hur deras väggar satt. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...