måndag, december 13, 2010

Pyssel i duktiga tag

Jaaa... nu närmar sig ju juuul och då måste man ju kanske äntligen ge bort det dära man har väntat på att få klart.
Ni kanske minns att jag fick en sån helvetes maskin... Epilatorn... av en kompis syster.
Sen dess har jag smidit planer.
Nu när jag är sjukskriven och orkar sitta på en stol ganska 'länge' åt gången har jag passat på.
Mitt problem är att gåvan 'växer'. Från att innehålla 4 saker kommer jag nu på mera och mera och känner att snart är det dax att bli klar med EN sak åt gången istället för att börja med alla samtidit.
Får se hur det går med det.

I Underbara Claras jultidning från förra året tipsar hon ju om en masse gött.
Saker man själv kan hitte på å öra för att göra nån annan glad.
Jag hakade på ideen med att modda lite med 'vanliga' thepåsar.

Jag köpte som ni kanske minns, Yogi the, en kryddigvariant och sen har jag stansat ut små taggs av olika papper... två av varje, för att sedan ta bort den befintliga 'handtaget' på thepåsarna och klistra dit mina egna.

På dom befintliga thepåsarnas 'handtag' fanns ett litet visdomsord som jag klippte ut och limmade fast på mina egna handtag.


Det vert en liten hög med 15 unika thepåsar med visdom och pysslig kärlek :)


Då kom ett problem till... typiskt mig.
Vad skall dom LIGGA i?
Jag har en gammal theburk (se bild en bit ned) men påsarna kan ju inte bara ligga däri?
Var så illa tvungen att tillverka små pytte kuvert som thepåsarna kunde ligga i.
Fram med tapetboken och tillverkningen var igång.

Hade kanske önskat liiite roligare tapeter men få tapeter gör sig bra på liten yta, så...

Häri fick thepåsarna bo.
Nu skall jag bara hitta lämpliga pytte klistermärken som kan stänga igen kuveret och sen måste det nog ett litet snöre om varje kuvert oxå.
Det skall helt enkelt va så att när Jennie plockar upp ett brev så skall det ta en stund så hon på riktigt kan minnas varför hon fick detta :)

Har även satt igång med att pryda en stor och en liten tändsticksask.
Den lilla ser ut på detta viset...

Jag har satt små distanskuddar under fladdermössen så dom svävar lite :)
Den andra är inte klar än, så den får ni vänta med.
... ni får öht vänta med att se mera av presenten till senare för nu måste jag göra kvällsmat till oss.
Pussar
/tant trassel

5 kommentarer:

sessy sa...

det skulle passa fint med guldstjärnor som kuvertstängare, tycker jag :) borde inte va så jättesvårt att få tag i, tänker jag.

Tant Trassel sa...

mjaaa.... känns lite för 'lätt' för mig. Måste va nåt... mera... humm... annorlunda typ *svår*

gabbe sa...

Vad fina grejer!!

orcid sa...

du är bara så underbar i din kreativitet :)

kram

Unknown sa...

Shit vad fina! Du är såååå duktig, och att du hittar tid. *dyrka, dyrka, dyrka*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...