torsdag, december 09, 2010

En vecka sen

Ja idag är det en vecka sen jag gjorde min bukplastik.
Rolle hämtade mig i måndags em och sen stannade vi till på Lindex och köpte gördel som jag iaf INTE kan ha på än eftersom jag är så svullen!
Iaf...
Och just nu känns det inte som jag kan tänka på mycket annat än att bara försöka bli återställd.
Därav dom ointressanta inläggen här.

Känner mig fortfarande nyopererad på så sätt att jag har dåliga och bra dagar om varan. Idag känns som en dålig dag.
Nätterna är nog värst eftersom jag får ont överallt och vaknar många ggr under nattens lopp.
Imorse vid 4 vaknade jag och hade sådär konstigt ont nånstans jag inte riktigt fattade vart det var.
Var tvungen att gå upp och vandrade runt lite. La mig efter 10 min på soffan och somnade ett par timmar, vaknade och somnade igen tills ungarna vaknade.
Sen kändes morronen sådär bläig

Vi bestämte, efter att haförsäkrat oss om att jag kunde köra bilen, att Rolle skulle åka till jobbet igen igår, så han lämnade barnen på dagis 10:30 och sen hämtade jag dom kl 16.
Det vert lite tuffare än jag hade önskat och jag insåg att jag nog inte är sådär tuff och frisk som jag trode.
Men det gick och vi överlever, det är jag säker på.
Mest är det det att man är uppe och rör på sig från strax innan jag skall hämta dom tills efter kvällsmaten nångång.
Det är inte så lätt att inte vara mamma lixom. Hämtningen tar en stund. När vi kommer hem vill dom ju sätta igång med nåt... kolla film, lägga pussel eller annat och då skall jag sätta igång dom bara... sen är det dax att ta tag i kvällsmaten.
Fast att vi har försökt handla sånt som går fort så tar allt tid och jag måste vara uppe under hela tiden. Sitta är inget avslappnande för mig. Skall jag slappa måste jag ligga.
Sen skall kvällsmaten serveras och jag gör självklart barnen sällskap under måltiden. Sen skall det dukas av (rör inte disken) och sen skall barnen sättas igång igen och DÅ kan mamman ligga.
EN timme eller så sen är det dax för kvällspyssel med nattkläder och tandborstning.
Sen saga och sen skall jag sitta med barnen en stund när dom skall somna.
SEN är jag slut!
Igår fick jag ta en av dom starkare värktabl. Vill inte använda dom men då var det för att va snäll mot mig.

Men allt som allt så tror jag eg att jag mår oförskämt bra för att ha gått genom en bukplastik.
Är tacksam att jag pallar mä.

Hunden är väl inte så värst roat. Igår fick hon en långsam promenad till mossen och hem igen. 500m tror jag det blir ungefär.
Men det är va jag FÅR och orkar mä.

Imorn är det återbesök på USÖ med min fina kirurg.
Skall bli spännande.
Puss för nu
/tant trassel

1 kommentar:

Marie sa...

Ju lugnare du tar det, desto fortare går det...över. Hoppas du förstår vad jag menar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...