tisdag, december 28, 2010

Day 01 – Introduce yourself

Oj... vet ju knappt vem jag själv är.
Blir ofta överraskat över mig själv eftersom jag inte agerar som jag den jag 'skall vara' enligt mina egna värderingar.

Men ja... Tant Trassel heter jag iaf... och bara det ;) 
Har aldrig varit särskild goda vänner med mitt riktiga namn, men jag antar att många har den känslan inför sitt namn.
Mitt efternamn... Säger jag inte :)

Bor sen 1995 i Sverige hit jag flydde ensam för att i några månader få lite perspektiv på mitt liv.
Sen gick bara åren.
Jag bodde till en början i sthlm där jag träffade mannen jag lever med och födde mina båda barn 05 och 06 varpå vi ganska snart därefter lämnade sthlm för att bosätta oss på vårt lantställe i en liiiten håla som heter Hasselfors söder om Örebro, Närke.

Här har jag kämpat, även under våra 'lantställe-år' med att bli en del av samhället.
Vikket jobb. Har ständigt fått tränga mig på och ta initiativet till kontakt.
Men det sista 1,5 året har det fullkomligt exploderat.
Nu har jag riktigt fina vänner här i byn och trivs faktiskt ganska bra med att bo i området.

Vi bor i något som för mig har varit ett drömhus men som jag sedan nåt år har gett upp hoppet om att få i ordning.
Jag har sen årsskiftet 06/07 levt här med utedass, dusch i ett provisoriskt kök och vintrar där jag har frysit som en hund var ända dag. Inte mycket ser trevligt ut och då blir det svårt att göra det hemtrevligt. Där man dessutom inte trivs eller har något hopp kvar eller visioner då är det inte roligt.
Nu längtar jag bort... från min dröm, från det som kunde ha blivit så fint och bra men som helt enkelt är FÖR mycket jobb för min smak... just nu.
Längtar till ett litet hus där man kan sitta på en toa och ta en varm dusch utan att fundera på om man skall gå skitig bara för att man inte vill frysa ihjäl när man klär av sig.
Tyvärr delar inte mannen den döda visionen.
Framtiden känns oviss.
Men det gör den väl för oss alla ibland...

Jag har utbildad mig till Robot och automationstekniker men jobbar för tillfället på Ericsson i Kumla som montör.
Inget man behöver särskild högt IQ för att utföra men jag trivs väl ganska bra.

På insidan är jag Jag  på gott och ont.
Vill gillas av alla och mår psykiskt illa om nån tycker illa om mig.
Helt sjukt jag vet men jag är väl så osäker på mig själv att jag inte bara kan skita i vad andra tycker om mig...

Men drömmar har jag men inget jag tror nånsin kommer hända.
Har slutat med sånt. Men det har ni nog redan fattat.

Well.. imorn tar vi nästa fråga:
Day 02 – Your first love

Pöss

/tant trassel om nog inte är så deppig som det kanske låter... inte just nu iaf.

1 kommentar:

Katja sa...

vilken kul och ärlig blogg du har.. såg på facebook att du hade en blogg och nyfiken som jag är, var jag ju tvungen att kolla.
Er boxertjej är ju för söt! kanske kan ta en boxerdate någon gång?

Förresten, ert hus ser ju iallafall på bild ut som rena drömmen :-) Har fortfarande inte riktigt fattat vart det ligger bara.

Gott nytt år!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...