onsdag, december 22, 2010

En dag att bli lite gladare av...

Ja det skall ju inte så mycket till ibland att känna sig glad och nöjd när en dag börjar gå mot sitt slut.
Idag har jag varit i Örebro det mesta av dan. Började på MediaMarkt där jag inköpte var din liten popmaskin till var av barnen.
en liten Philips CD-spelare som första musikspelare lixom.
En rosa/vit till Hwila och en grå/vit till Zion.
En av dom skall va från farmor och farfar. Den andre är från mormor och morfar -har jag bestämt.
Köpte även två sagoskivor som dom kan lyssna på.

Sen gick resan in till ö:bro city där jag hade bestämt lunch träff (som alltid) på East West Sushi med min kompis Rebecka. Hennes karl fick följa med på nåder ;)

Har förresten hört att East West är ett av Sveriges bästa sushihak!
Vackert och gott är det iaf.

Bilden är en länk

Efter det jagade jag julklappar till svärisarna och sen hade kl blivit så pass att jag fick gå till bilen och fara mot sjukhuset där jag ju hade tid att träffa en kirurg som skulle kolla på min mage.

Kan ju säga att jag har längtat till det mötet pga min oro.
Han kände ordentligt på mig, lyssnade på mig och berättade sedan att det just nu inte fanns vätska i buken som behövde komma ut MEN att det kunde vara så med fettvävnaden som ju såklart har fått en ordentlig omgång i o med operationen, kan vara så pass skadat att den till slut bestämmer sig för att dö.
Den upplösas då och rinner ut ur kroppen... antagligen genom ett av hålen efter stygnen.
Det kan altså vara att det plötsligt nån dag rinner ut 2 dl vätska från min kropp... blodaktigt. Han bad mig att inte få panik och förklarade att det inte betydde att jag skulle dö :)
Det skall bara torkas bort och göras rent och hållas rent några dagar då det vill fortsätta rinna ut lite vätska. Sen skall jag kontakta sjukhuset.
Han misstänker asså att det är vad som håller på att händer med min buk.
Coolt va? :)
Nu önskar jag så att alla fettvävnad ska dödödödödödödö så jag kan bli super smal ;)

jaja vi får väl se va som händer.
Är iaf lugn och nöjd med träffen och han sa dessutom att det kan ta upp till TVÅ år innan resultat av bukplastiken.
Två??

Well... skit samma...
jag kommer iaf inte att dö haha

Puss på er
/tant trassel

2 kommentarer:

Michaela Lejonberg sa...

Låter som om det var nåt liknande jag hade, när det började rinna o spruta massa äckel!! Men nu är du förvarnad om att det kan hända, jag fick panik när det sprutade ut massa äckel!!

orcid sa...

hahaha men du tokiga kvinna jag tänkte att "helvete va läskigt om fett bara dör" och sen klämmer du in med slutklämmen dödödödödödödö fett och du får mig att skratta gott :)

du är för go helt enkelt ;)kram

p.s. stod på vågen häromdagen och den visade då ett minus jag inte sett sen juni typ! men vi får väl se vad den säger officiellt den 1 januari :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...