måndag, december 27, 2010

Öh hurmph...


Har typ glömt bort att jag har en blogg...
Eller... allt julrace har nog gjort att jag inte har haft nån tanke på bloggen faktiskt.
Men va... ingen hinner väl ändå att läsa den?

Nyåret närmar sig med stormsteg och jag tänker inte lägga några löften för det nya året. Allt som jag längtar till och ifrån för det gäller mitt liv, min person och min själ kommer jag ändå aldrig lyckas med eftersom jag är en mes och mest bara snurrar runt mina egna ben utan att komma nånstans.

Så jag kommer aldrig förändras. Mitt liv kommer aldrig förändras.
Lika bra att sluta lossas jobba mot sånna mål och drömmar.

Jag får sätta andra mål... så som att ... så som att... -allt jag funderar på bottnar i det ovan... i min person... den jag inte vill va.
Nä... skit samma. Sätt inga mål då tant.

jaja... Har börjat jobba idag iaf.
Kände direkt att orkar jag inte ens baka bullar till svärmor utan att få ett sammanbrott både fysiskt och psykiskt HUR ska jag då orka jobba 8 timmar om dan?
Sa på morron att jag bara tänkte gå halv tid i en vecka eller två.
Har kontaktat sjukhuset om samma sak så nu får min kirurg fixa en halvtids sjukskrivning åt mig.

Hoppas ni har haft en god jul på olika håll.
Själv finns det en sak till jag längtar efter och det är att förändra julen från en mindre tillställning där vi sitter och ojjar oss över all julmat som inte blir uppäten och barn som får 40 klappar var, till en jul för människor i min närhet som behöver nån som firar jul tillsammas med dom. Där barnen och vi vuxna kan lära oss att försaka saker mot att andra kan få.

Jul känns för mig så otroligt meningslöst numera.

Men sen... senare i livet kommer dom nog att komma... människorna som behöver en julafton... när jag är redo korsas våra vägar.

Tills dess...
/tant trassel

1 kommentar:

Unknown sa...

Men du, du har ju faktiskt visst kommit långt. Med vänner, man, barn och drömhuset (som blev något annat ;) Du kan visst. Klart tant ska ha nya mål. Sätt små då om det känns bättre. Typ som att varje gång du ser dig i spegeln ska du le mot dig själv och tänka att du är värdefull. Eller att du ska få upp en list eller måla om en möbel. Jag lovar att just DU kan flytta berg. Så sluta tryck ner dig själv och ge dig en smekning på kinden i stället. Styrkekramar! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...