tisdag, december 14, 2010

Va hände med kundTJÄNST, Posten??

Ojoj... måste andas lite... luuugnt och fint.

Sällan blir jag förbannad men idag tog Posten mig till en nivå av vansinne så jag 'råkade' uttrycka mina känslor pr telefon till en stel gubbe som sedan la på i öret på mig.
Ja, han borde få sparken... faktiskt.
Undrar vad hans chef har för åsikt.

Saken gäller ett paket från min mamma som hon skickade i mitten av NOVEMBER från Danmark.
Paketet reggades i Sverige den 24 NOVEMBER och har sen dess åkt på följande vis:
(omvänd ordning)

9 dec kl 14:40 Posten Företag Östra Bangatan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
8 dec kl 02:46 Örebro, Sorterad
7 dec kl 20:10 Örebro, Sorterad
7 dec kl 20:10 Örebro, Sorterad
7 dec kl 07:32 Posten Företag Östra Bangatan, Felsorterat. Försändelsen försenas
1 dec kl 14:39 Posten Företag Östra Bangatan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
30 nov kl 19:17 Örebro, Sorterad
26 nov kl 08:09 Karlskoga Lb-Örebro Söder, Ankomst till distributionsterminal
25 nov kl 19:53 Örebro, Sorterad
25 nov kl 19:53 Örebro, Sorterad
24 nov kl 09:14 Karlskoga Lb-Örebro Söder, Ankomst till distributionsterminal

Jag ringde förra veckan och har sen dess väntat på att paketet skulle komma fram.
Jag är ALLTID mycket vänlig när jag ringer och 'klagar'. Rolle fattar inte varför jag aldrig kräver mera och ställer dom mot väggen typ.
Men jag är helt enkelt inte den typen. Va vet jag...

Nu såg jag att paketet FORTFARANDE ligger i Örebro och jag FATTAR inte vad som kan vara så svårt??
Paketet har ju mitt namn på... är det fel nånstans så går det väl att slå upp adressen??

Jag ringer Posten kund'tjänst' och får en man i luren. Jag berätter för honom lugnt och fint att mitt tålamod är sluuut när det gäller paketet och att jag bums vill ha det utkörd. (väl inte för mycket begärd?)
Han kollar på kollinr och ser att det ligger i Örebro.
Han säger: du måste ge mig lite mera fakta
Jag minns knappt hur samtalet gick men jag fattade iaf inte vad han menade och tyckte att han ju såg allt på sin skärm som jag såg på min dator om var paketet låg osv.
Han säger alltså inte direkt vad han vill veta utan bara tycker att jag skall läsa hans tankar.
han blir tjurig när han måste 'dra' ur mig information om var jag bor (???) och jag ber honom fråga en direkt fråga istället för att vara så luddig för det är ju svårt för mig att hjälpa honom att hjälpa mig om jag inte vet va han vill.
Han säger åt mig att jag iaf INTE skall skälla på honom.
jag tycker ju faktiskt att JU det får jag visst... vem skall jag ANNARS skälla på??
Han måste ju få reda på vad jag känner när det gäller företaget han jobbar på och deras tjänster!
Nej ... han lägger på i öret på mig.
'Nu lägger jag på'
*klick*

Va??? Är detta sanning?
Är det så?
Varför tål ingen kundtjänst medarbetare lite ärliga känslor?
Man måste väl som kund kunna få säga sin åsikt utan att nån lägger på i öret på en?
Varför får jag inte det?
Varför måste jag GULLA med kundtjänst varje gång DOM har gjort ett misstag?
Det är så ganska genomgående med kundtjänster tycker jag.
Fattar inte... man vill ju ge honom en 'örfil' genom att prata med hans chef för det KAN väl inte vara rätt att jag skall be om ursäkt för att jag ringer och är liiite lessen för att ungarna inte har fått sin adventskalender denne jul för att Posten Sverige inte kan lägga ihop två å två??

Ringde tillbax direkt men TYVÄRR fick jag prata men en annan, en dam som ju fick en GANSKA upprörd tant trassel i telefon.
Hon var mera sansat men det kändes HELT klart att jag INTE fick skälla på henne för då tänkte hon nog oxå lägga på luren.

Hon gjorde klart allt där i telefon så tidigast på torsdag kan jag HÄMTA mitt paket i Laxå.
'Tack, va GULLIG du är'

blä... jag vill kräkas.
/tant trassel

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja, synd att man inte kan skicka riktiga spyor genom telefonledningarna... eller kanske om vi omvandlar dem till microvågor först och skickar dem genom det nergrävda (och gatusaboterade) fibernätet?

orcid sa...

jag har jobbat på flera kundtjänster..så jag väljer nog att inte kommentera känns inte riktigt rätt....men jag förstår dig. kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...