söndag, februari 14, 2010

Vackra bollar


Har spanat lääänge länge på två stk glaskulor på ett lokalt loppis och har inte riktigt kommit fram till om det är töntigt eller skit snyggt.
Sen såg jag en liknande kula på Underbara Claras blogg och tänkte att kan hon så kan jag :)
Köpte först en och tänkte att det får räcka. Meeen... nu har den andra flytta hem till mig oxå... det var halva priset, så... Den ropade lixom på mig på sin hylla.
Blir så lycklig att dom nu finns hemma hos mig. Den stora äggformade har lite smulor från plastblommorna i vattnet men jag hoppas man kan ränsa ut detta på ett enkelt sätt. Evt hitta nya blommor i framtiden.

/tant trassel


6 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Ja tycker de är fina och de känns väldigt mycket du!!

Trebarnsmamman sa...

Visst heter de "rosengömmor". Min mamma hade en sådan när jag var barn och jag älskade den! Tyvärr gick den sönder :(

Grattis på f-dagen!

orcid sa...

mamma har eller hade en sådan, gillade den, men vattnet avdunstade lite efter x antal år...tror hon har kastat sin :S

Karina sa...

orcid... kan inte du kolla med henne!?
Trebarnsmamman... såååå heter dom! Va bra, tack!
Johanna... pöss

Tjocka Gumman sa...

Åh en sådan som den översta hade jag som liten!! Kram

Tant Trassel sa...

Tjocka Gumman... du måste ha varit ett lyckligt barn!! Allvarligt. mina barn fattar inte va lyckliga dom är när jag samlar på mig gamla vackra leksaker som skall finna i deras rum :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...