lördag, februari 20, 2010

Lite uppdatering mest

så skiter du i det som varit å är en sån som endast blickar upp åt framåt så får du fortsätta din vandring nu.
Veckan började ju med födelsedag... min... skönt att det inte vert några gäster på söndan. Orkade verkligen inte.
Orka inte bry mig om att bli gammal hur som helst.
Ville bara att dagen skulle försvinna helt enkelt.

Men snälla ESABfolk kan vända själv den tjurigaste tant så vid dagens slut :)
Jag fick en söt aromalampa av Lillskatans man Alex... som ju oxå var från Lillskatan *tack* och när jag stod och gjorde kvällsmaten hemma sen så sa Rolle att han inte riktigt visste va han skulle köpa till mig *som vanligt* men hade tänkt på att det jag nog skulle bli mest glad för just nu var att få gå på
80-tals festen på lokala wärdshuset i Hasselfors.
Denna fest har jag velat gå på sen jag hörde om den först men eftersom jag har gått på tillställningar som sista många helgerna kände jag att det kanske var Rolles tur att komma ut å ha lite trevligt. Jag har tjatat på honom att anmäla sig och så... han har väl låtit lite sådäääääär peppad. Fast ändå lät det lite som att han ville gå.
Så om jag ville gå?? JA tack!
Jag är sååå laddat. Ska bli skit kul. 100 pers är anmälda redan. Det blir go mat å najs musik OCH jag ska få ha på mig 80-tals kläder. Har handlat lite smink på lokala loppiset i glada chockrosa färger och fina plastörhängen, så detta ska nog bli sniggt:)
Slängde ihop en blus här om kvällen eftersom jag inte har hunnit loppa runt efter lämpliga kläder men detta ska nog bli bra. 80-tals modeller är inte så värst komplicerade direkt :)
Dessutom fick jag denne sladdlösa dammsugare av Rolle och hans föräldrar. En Nilfisk som passar mig jätte bra. Har velat ha en sån men det har känst som att det inte var det vi skulle lägga pengar på.
Fick på min 30 års dag en dammsugare Nilfisk Extreem så att ge mig dammsugare på min födelsedag verkar va ett vinnande koncept hahaha.
Använde den nyss att suga upp gårdagens fredagsmys från ryamattan. Funka bra. Dom köpte den på Jula.
Nu ska jag göra mig i ordning för dagens händelser.
Det blir barndop kl 13 för min gamla grannes son och sen ska jag gå till Sarah... prästfrun och göra mig i ordning för kvällens tjohej. Först förfest hos Helene och sen fest på Wärdshuset asså.
Hoppas ni får en fin helg!!
Puss... som kompensering
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

ha en underbar kväll själv sitter jag och surar över att bilen är paj, N blev påkörd i vår korsning igår. N är ok men bilen...ser inte ljust ut :( risken är att den skrotas...inge kul hade ju inte tänkt byta bil än på typ 1-1,5år...smådeppig..i förrgår såg jag att snön nog knäckt mitt växthus så det är rätt ledsamt här.

så ha extra roligt ikväll för min skull med;)

kram!

Hello sa...

Hoppas du har haft en härlig kväll! Jag har precis kommit hem, alldeles euforisk, efter min födelsedagspresent; Singin´ in the rain tillsammans med maken. Helt galet bra - bland det bästa jag har sett och då har jag ändå varit på både Kristina från Duvemåla och Mamma Mia...!

Tant Trassel sa...

Orcid... ojdå :( blä... hoppas N mår bra trots allt!

Hello: fyller du oxå??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...