tisdag, februari 16, 2010

Vackra 50-öringar

Snart är 50 öringarna ett minne blott.
Dock kan man ersätta dom med vackra ting.

Bla så hittade jag ett stort gäng Rörstrandstallrikar i varierande skick för just 50 öre styck.

Otrolig känsla att lägga sina potatis och sin kyckling på en sån gammal service istället för en modern.
Jag älskar dom och har bestämt mig för att använda dom som vardagstallrikar med allt vad det innebär... även diskmaskin.
Dom flesta av tallrikarna var väldit slitna och bruna av många års diskande. Så jag valde att låta som gå 'in i systemet' så att säga.
Då får vi njuta av dom så
länge det går.
Hoppas dom pallar trycket dock.


/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

såg du på antikrundan hur de fick bort just sånt där brunt som är gammalt fett. kolla svt play tror det var avsnitt två denna säsong.

älskar gammalt porslin med men N vill ha nytt fast i nån äldre stil bah:(

det finns en speciell porslin jag skulle vilja ha som min farmor hade- älskade den. tror det var rörstrand, ska googla lite se om jag hittar en länk till dig med en bild:)

orcid sa...

hitta den, bimbo heter den

http://www.svenskt-porslin.net/foton/3-rorstrand/3-b/3-bimbo-oliko.jpg

farmor hade den:)

Karina sa...

Orcid... ska kolla efter det avsnittet!
Bimbo var JÄTTE fint å retro!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...