söndag, februari 14, 2010

Typiskt

Fredag skulle jag åka till Ella på inflyttnings/födelsedagsfest men när jag stod och skulle gå ut genom dörren kräks Hwila i soffan. Inget man bara lämnar åt den andre att stå i.
Kom lite sent till Ella, osminkat och såg ut som ett vilt troll.
Men det var ju bara brudar där så who cares :)

Hade en jätte trevlig kväll med mycket skratt.
Sov över där till lördag morron och på vägen hem stannade jag till på ett loppis i Hallsberg som jag helt har missat. Maggans secondhand tror jag den heter.
Roligt att komma in på ett nytt loppis. Hade inte råd med allt jag ville ha med mig tyvärr, men lite fick jag med hem iaf.

Bla en jätte fin gammal termos från Kina, två bordsunderlägg i vaxduksmaterial och en lååång plysch-mysklänning att ha härhemma i dessa kalla dagar

Dessutom vert det 4 brödformar ala gammal stil, två stora och två lite mindre.
En platskanna från Skara Plast som jag har tre stk av i förväg i förgerna blå, röd och gul. Nu hittade jag altså en i grönt. Liiite väl sliten kanske men jag har önskat att hitta en i grönt och nu fanns den där. Jag tog även med mig ett påslakanssätt med fina moln och ett med blommor på som jag tänkte att jag skulle skicka till Hello. Drömmer lite om att hon nån dag kan sy nåt åt MIG att bära, inte bara åt barnen :) Sug lite på den Hello :)
Det fanns ytterligare fina påslakan men jag hade inte råd tyvärr. Men dom finns kanske kvar tills nästa gång.

Hwila ringde mig på mobilen påväg hem från Hallsberg 'Mamma... jag har kräkits igen. Kan inte du komma hem snart'
Så mamman gasade hem till sin sjukling. 40,5 hade hon i temp stackars tjej. Hon sov det mesta av dan.

Idag verkar hon må bättre men vi vågar inte bjuda hem hit nån till födelsedagsfirande som planerad. Skönt :)
Vi har varit ute i solen en stund med bobbarna men Hwila frös efter en kort stund så vi gick hem igen. Nu har Rolle åkit efter pizza. Vi har bara råd med en så vi andra får väl äta rester :) Hwila har beställd Pizza.
Sen ska jag baka tårtbottnar. Tänkte ta med en tårta imorn till ESAB.
Hoppas den blir go.

Kram å pössar
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Jag suger ;) Fint var tyget i alla fall!

Hoppas hon kryar på sig snart skruttan!

Karina sa...

tyget finns inte med på bilden utan det är tabletterna du ser :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...