torsdag, februari 04, 2010

Har blivit med...

ny ALMANACKA :)
Ja jamen.
Den dära typen som jag beklagade mig en DEL över att jag inte kunde försvara ett inköp av.
Sen gav Johanna mig ett blogginlägg där hon överraskade mig med 100 kr i tidig födelsedagspresent som jag kunde använda till preciiist va jag ville.
Och då kunde ju inte jag hålla mig nå mera.
Jag beställde en ny almanacka på www.personligalmanacka.se och valde deras nya design från Isa Form.
Älskar hennes konstverk :)




Som ni ser slog jag till på en ROSA alla alla färger. Känner mig dock myyycket nöjd :) -skum vinkel jag fick till på fotot va?

Känslan när man tar i sin nya vackra almanacka för första gången är obeskrivlig.
Jag älskar den.
Det fanns en masse nytt man kunde lägga till denne gång till skillnad från dom andra åren jag har köpt den. Denne gång kan man lägga till alla födelsedagar och bemärkelsedagar på sitt konto, så den minns dom till nästa år. Dessutom kunde man välja till målarbok eller Sudoku. Jag valde Sudoku:n men är skit dålig påre dock :)

Jaja... hade det varit lätt hade det ju inte varit nån vits lixom.

En liten rolig historie runt detta med personligalmanacka kan vara att man har dom gemensamt med vissa. Johanna tex... innan jag träffade henne för första gången, pratade vi på msn som vi brukade då och jag berättade att jag hade hittat personligalmanacka.se och hon gick även hon in dit och kollade runt. Vert såklart impad och beställde en hon mä. Där satt vi på var sitt håll på msn och beställde var sin almanacka. Några veckor efter när vi hade fått dom på posten satt vi å visade upp dom för varan på msn fast på vwebcamen.
Minns du det Johanna?
Jag var skit nervös när jag 'pratade' med henne första gången.
Jag hade under några månader haft kontakt med henne eftersom jag hade 1000 frågor om magsäcksoperationen som jag behövde få svar på. Johanna var den som följde mig på den resan... och ja, detta var ett fett sidospår :)

SEEEEN gav jag även bort en almanacka till en fin tjej vid namnet Amanda.
Hon fick almanackan som tack för hjälpen som barnvakt för några år sen tror jag.
Nu i år läste jag på hennes blogg att hennes man hade gett henne en i julklapp... letade upp inlägget för att länka till det och inser att han hade valt samma framsida som jag valde :) Jaja, men det visar ju bara att almanackan var uppskattat och att hennes fina man hade uppfattat det... hur många karlar lyckas med det??

Well...
Nu ska jag sluta snacka om rosa almanackor... är det flera än ajg som har en sån fin en från personligalmanacka.se, därute ???

Pöss
/tant trassel


8 kommentarer:

Jennie sa...

Löv it. har en jag med. Skulle inte minnas nått utan den.

Trebarnsmamman sa...

Jupp, jag har en jag med i ljusgrönt med vita magnolier. Älskar den!!!!

Trebarnsmamman sa...

Jupp, jag har en jag med i ljusgrönt med vita magnolier. Älskar den!!!!

gabbe sa...

vad snygg den var

Unknown sa...

Jag har ingen sån. Bara en personlig framsida på min kalender från (tråk-?!)åhlens. :(
http://petraeleonora.blogspot.com/2009/09/helgstatus.html

orcid sa...

har en filofax i skinn som N köpte åt mig då den andra gick sönder(den hade jag haft i 10 år).

din är jättefin!

Hello sa...

Den är jättefin!

Jag har en almanacka som jag köpt (ganska dyrt) på fairtradeshop.se (fast irl för jag jobbar i samma hus) som kommer från ett kvinnokollektiv i Nepal. Den är rättvisemärkt och gjord av återvunnet papper och tyg (på omslaget). Och så har den även nepalesiska vidomsord och högtider. Mycket praktiskt ;)

Karina sa...

Hello. Låter fint!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...