onsdag, februari 10, 2010

Onsdag ja!

Redan mitt i veckan! Veckan går snuskigt fort.
På ESAB där jag har min praktik, flyger dagarna iväg och jag ligger efter 3 dagar med ett belastningsskåp som skulle varit klart förra veckan.
Men idag kunde vi stänga dörrarna till skåpet och plocka fram nästa.
Känns som man har fått en bäbis :)
I helgen var jag ju på en efterlängtat fyllekryssning med 5 underbart fina tjejer.
Johanna & Nina känner ni säkert redan till och med dom fanns två tjejer till som ingen av oss hade träffat innan. Carro & Helle hette dom. Carro hade ’träffat’ Johanna genom hennes blogg och nu tog dom chansen att träffas på riktigt genom att hänga med på en kryssning.
Snacka om att det klicka. Underbara tjejer som det kändes som man hade känt länge länge.
Med mig fanns även Sarah… prästfrun i byn.
Hela resan skulle börja i Hallsberg där vi skulle ta en Vikingline-buss som skulle köra oss till färjan i sthlm.
Sarahs man skulle skjutsa oss till Hallsberg men 10 min efter avtalat avgångstid får jag höra att dom har fastnat i diket med sin bil (för att göra en lång historia kort).
Vi var redan sena så det var väldit stressit att fixa fram nån annan som kunde köra oss.
Vi hittade en snubbe som heter Kjell so tog oss i sin gamla Volvo och brummade iväg till Hallsberg. Tur som var hade jag tagit med mig minidatorn så jag hittade telnr och ringde Vikingline och kollade om vi kunde ta bussen i Kumla istället. Det skulle gå bra och tiden vert plötsligt överkomlig. Nästan framme i Kumla ringer hon från Vikingline och berättar att det inte alls finns nån buss i Kumla och att hon inte får tag i taxin som tydligen skulle köra oss till den riktiga bussen i Örebro.
Vi var alltså tvingade att åka ända till Örebro för att stiga på bussen där.
Vi kom fram till Örebro 30 min innan bussen skulle åka så vi gick in på Myrorna. Var därinne påTOK för länge och han inte köpa matlåda eller kaffe som planerat.
Jaja. Va gör man inte för lite shopping. Dom har ju så vansinnigt mycket roliga kläder på Myrorna, fast dom vet ju också a dom ska ta betalt för dom.
Well… på bussen och iväg.
Hade en bra bussresa med en busschaffis som hade den bredaste värmlandska ni kan tänka er. Härmade honom tyyyp hela vägen till sthlm och hade riktigt trevligt där längst fram i bussen.

Sen fick vi träffa tjejerna och sen gick ju timmarna undan. Mycket dans, drinkar och taxfree. Sen all go mat förståss.
Kändes vemodigt att lämna tjejerna söndag eftermiddag där vid båten för man kände inte riktigt att det var klart lixom.

Well… näsan mot Närke bara.
Våran Värmländska kompis Henrik-busschaffis hade paxat sätet längst fram i bussen till oss hahaha. Gulligt. Han ville ha oss där :)
Trötta som snusk på bussen hem. Använde stora bitar av resan för att leta upp Henrik på Facebook. Vi visste bara att han hette Henrik och jobbade som chaffis.
Var inte så lätt :)
Meeeen han ville nog bli hittat så han tipsade oss hela vägen hem om vad vi kunde söka efter.
-hittade honom dagen efter haha.

Mmm… hemma i Örebro skulle den dära taxin som vi ju missade i Hallsberg vänta på oss vid bussen. Det gjorde den så jag å Sarah packade in våra saker i taxin och satte oss till rätta… Sarah sa ’jag trodde det var flera som skulle med till Hallsberg’
Taxigubben mumlade nåt och mycket snart förstod vi att det INTE var rätt taxi vi satt i. Han hade åkt två meter när vi kom på detta. Fram för oss ser vi en minibuss-taxi och förstår att DÄR är taxin vi bör sitta i. Chaffisen säger att han kör dit oss (5 meter bort) och ställer sig fram för minibussen. I bussen sitter 10 pers och GLOOOR på oss. Alla dessa hade ju suttit på våran buss och dom hade precist börjat rulla framåt. Nu fick vi tömma den andra taxin från våra saker och lägga i minibussen.
Alla fnissade och glodde och det var YTTERST pinsamt.

Till slut var vi hemma, lagom för Rolle att åka för en hel natt på jobbet.
Jag somnade som en bäbis 21:30
Den resan skulle jag göra om vikken sekund som helst.
Sarah vann Karaoke pokalen och en kryssning för 4 pers, så jag hoppas jag får hänga mä hahaha.
Ligger ff inte i sömn-fas efter helgen men jag reder mig.
pöss
/tt

2 kommentarer:

Carro H sa...

Ååh vilka schyssta bilder på schyssta brudar!! Känns som om jag tjötar om samma om o om igen (o jag gör det o jag ÄR tjötig!!)men shit va kul vi hade!! Karina, länge sen jag träffade en sådan härlig person som du, din familj har tur som har dig!! Hoppas verkligen att det inte dröjer allt för länge sen tills vi ses, för ses det bara SKA vi (om jag får bestämma då...)!

Kram

Karina sa...

men Carro... va inte sådär snällis :( Då vill jag ju bar åka direkt å träffa o å din sköna.
Tjata gärna :) Du e hämskt fin du. Å ja, du får bestämma!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...