måndag, februari 22, 2010

Stor fet snöängel


Fredag kväll var det bara att inse... jag skulle inte få åka bil in till samhället nästa dag. Inte en chans att gubben Lars skulle ploga och det slutade ju lixom aldrig snöa heller!
Lördag kl 14 satte jag på mig min 80-tals sparkdräkt, långstövlarna, öronmuffar och min mössa och en liten sjal runt halsen... Kånken m sprit å kläder, på ryggen och en plastpåse i handen... iväg iväg, mot fest inne i Hasselfors på Wärdshuset.
Tanken var att prästfrun skulle plocka upp mig ute vid stora vägen, ca 1,5 km bort på våran grusväg eftersom ju inget normalt åkdon kunde ta sig fram till vårt hus.

Men Karina tog apostlerna. Va gör man inte för en fylla lixom :)

Det var jordens jobbigaste promenad. Ville inte ens kalla det promenad eftersom det ordet är för positivt laddat. Skulle närmre kalla det Sista Vandringen På Vägen Till Helvetet. Trots att jag inte kunde andas genom munnen för då fick jag vassa snöflingor i lungorna och inte genom nästan heller för snoret frös till is, så fanns det nåt obeskrivligt underbart tillfredsställande i att gå den långa vägen. Jag svettades, prustade, snorade och led... tills jag kom till SNÖVALLEN FRÅN HELVETET. Den gick mig till naveln och var ca 50 m lång. Jag LÅG praktiskt talat i den för att ta mig över/genom.
Meeen... efter det kommer skogen och då gick snön mig bara till under knäna precist. Rena himmelriket efter THE-snow-vall.

Väl ute vid vägen väntade jag in Sarah i tystnaden.
Hem till henne, sätta på sig en kopp kaffe... ja det är mitt andra hem, jag vet var kaffepulvret står, i en varm dusch -vet var den finns oxå och sen påklädnad, sminkning och tjoo iväg till Helene å Micke på förfest.
Kan säga mycket om dom... för dom e så himla fina båda två :)

Några timmar senare stoppades vi alla i en stor Volvo för att åka 500m till Wärdshuset. Som klimatpilot är jag glad att bilen var så KNÖKfull eftersom vi åkte så kort sträcka :)

Sen var det full rulle. Bandet Farbror Diesel med Tom Nordahl i spetsen underhållade, Sarah körde en gammal Whitesnake låt och vi åt en masse mat.
Det som är så fantastiskt med att gå på fest i Hasselfors är att man lixom nästan känner alla... kanske inte alla 100 som var där men säg hälften då. Vad är en kväll på Spybar mot en fest på hotellet i Hasselfors.
Jag hade en underbar kväll!

Pust,,, nu ska jag shutta upp för nu vert detta inlägg skit långt.
Pöss
/tant trassel

4 kommentarer:

orcid sa...

hahahahaa*asgarv* du är ju bara så söt och envis:D skrattat så tårarna rinner. N skrattar han med, det är bara du som kan göra nått sånt:p

puss pårej.

MissC sa...

Ja vad gör man inte för lite party..! Men den dära "promenaden" skulle nog ta knäcken på de flesta ;)

Ja fest är som bäst när man är omgiven av folk man känner.

Kram å hälsa familjen!!

Carro H sa...

Haha, jag ser hela scenariot framför mig =)

Nämen var Sarah uppe på scen!! Kändes ju HELT oväntat ;)

Tant Trassel sa...

hahahaha Carro... ja :)

Orcid... där ser man. Va jag lyckas då haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...