torsdag, februari 11, 2010

NissePisse hos Miss Hippie

Japp, då har Nisse Pisse päron pung flyttat på prov till Carina nere i samhället.
Som ni kanske minns så har vi fått problem med honom eftersom han har börjat pissa inne.
Vi misstänker stress eftersom nån vildkatt har smygit runt här och till å mä gått in i huset och sen att lill Karlsson kommit hit. Allt detta i kombo med att Nisse börjar komma till åren tror vi är orsaken till att han har börjat markera revir... inne.

Nu har HippieTanten i byn sagt att dom ska testa att ta Nisse på prov och se om det blir bättre med lite lugn.
Var där i kväll och lämna Nisse och Nisse blev en gladare katt på en gång!
Han var som förändrat.
Fikade en stund med familjen Hippie och sen åkte vi från stället och Nisse kunde inte bry sig mindre om att vi åkte.
Det var med ett stort lugn att vi lämnade huset och en känsla av att detta kommer lösa sig.
Nisse är 9 år gammal och behöver lugn!
Nu får han det.
HOPPAS att han kan sluta upp mä pissandet nu!

Ska tillägga att Carina är en ny bekantskap för mig och mera avslappnade människor som hon och hennes Mats måste man leta efter. Älskar dom!
/tant trassel

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejja Nisse pisse. Det låter ju som en toppen lösning absolut! Mina monster till katter hade slitit ner två klänningar idag och kissat på dem. Misstänker Kaviar starkt eftersom han inte behagade gå ut och slå morgondrillen när tillfälle erbjöds utan han ville gå ut när jag var på väg till skolan.För sent sa jag och drog igen dörren. Det grämer jag mig lite för nu när min Gunilla Pontén klänning ligger ute i en påse på balkongen :(

Anonym sa...

Etwas komisch, aber durchaus interessant!

orcid sa...

va bra att ni funnit ett nytt hem åt honom:) och skoj å höra att han verkade vara nöjd från start, hoppas det håller i sig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...