tisdag, september 22, 2009

träningsdag

mmm. Idag är det tisdag och det betyder att jag måste gå på fotbollsträningen om jag har barnvakt. I söndags visar det sig att svärisarna INTE kunde ta ungarna idag tisdag så jag kunde inte gå på träningen, men igår em ringde svärmor och sa att dom hade bestämt sig för att inte åka till sthlm och då kunde ta barnen när jag tränar.
Humm... så då finns det ingen ursäkt längre. Jag måste dit.
Har fortfarande inte återhämtat mig sen förra veckan. Låret känns som det skall sprängas och mina anklar verkar OCH min stortå, då jag i söndags tappade nåt mycket tungt på den.
Men som sagt... åka skall jag.
Skall nog prata lite med Hr Tränare och säga han ett å annat för jag måste nog tagga ner lite till en början och sedan öka.
Får se va han säger.

Iaf så fortsatte dagen idag i träningens tecken. Jag har numera ett årskort på ett gym/träningshak i Örebro som heter TränaLätt :) Bra namn va? :)
Jaja... det var iaf skit seriöst men personlig träningsplan och en masse frågor, läkarkontrollar och månatliga möten med PT
Gymmet ligger gaaanska nära skolan så jag tänkte hänga där så ofta det går.
Får se hur det blir.
Kostar 199 kr i månaden i ett år.
Imorn skall jag träffa lite folk på gymmet och lägga upp lite planering för dom närmsta månaderna. Känns LITE som tummen på för mig, vikket jag gillar.

Helgen var tokfull.
Lördag var vi hos prästfrun och lekte på dan, åt mat och bullar, sen när vi kom hem fixade vi till på ungarnas rum. Bar bort alla 4 byråer som stod där, upp på vinden och satte dit Hwilas säng istället.
Ungarna sov skavfötters i en första natten och har fortsatt med det. Funkar bra :)
På söndan städade vi lite och sen kom Orcid med make och vovve på en visit, (ja Orcid... men inlägget nedan är från d 17 och ni var här EFTER det) åt lunch... Kokta kycklingklubbor och rotgrönt i en stor järngryta. Pommes till det.
Sen bakade jag kaka till dom på fikat. På em åkte vi på födelsedagsfest hemma hos svärisarna. Fick fondue. Lite 'nytt' för mig. Har mest bara hört talas om typ.

Söndag kväll var jag fullständigt FÄRDIG!
Jag är fortfarande färdig. Skall strax hämta barn o åka till svärisarna.
Jag vill bara sova...
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...