tisdag, september 08, 2009

Hektiskt va!


Oja... lugnt å fint här hemma.
Nä... störtar runt som en vilde känns det som.
Igår var jag i skolan och åkte hem lagom tills Rolle skulle vakna (jobbade natt) och hämta kidsen på dagis. Sen drog vi till Norrköping på en liten utflykt eftersom jag hade köpt en säng till Hwila.

Hon har ju börjat klaga över att hennes gamla utdragssäng är för liten och ja... det är en sån gammal sak från va vet jag... 60 talet kanske och den är kanske lite trång. Så jag har ju spanat in den gamla varianten av IKEAs Tromsnes dagbädd.
Hittade en i N:köping med madrass till ett bra pris så jag slog till.
Det var bara det att turen dit var JÄTTE lång!
Det tog evigheter och det började till slut bli knappt med tid eftersom Rolle skulle var hemma å åka till jobbet kl 21.

Säljaren var en sån dära människa man inte tror ät på riktigt.
En kvinna runt 40 som man på en gång känner att oj... varför bor inte jag i N:köping?
Hwila satt i hennes knä efter ca 3 minuter och kvinnan sa... vilken underbar tjej du verkar vara. Synd att du inte bor här så du kan komma hit och leka ibland (hon hade själv en 4 åring). Sen sa hon: Ja och mamma verkar oxå vara en trevlig tjej!
:)
Finns det människor längre som hon? En människa som bara säger saker som sånt, helt oansträngd och äkta?
Nä... tror inte det.
Så vi lämnade denne människa i N:köping med vetskapen om att detta var första och sista gången man träffas.
Sånt tycker jag känns jätte tråkigt.

Iaf så vert det så pass sent när vi började närma oss Örebro, så jag fick åka till Rolles jobb och lämna av honom innan jag själv åkte hem med släpet och sovande ungar.
När jag väl kom hem var jag såååå trött och slut efter att ha åkt bilen i mörkret utan brillor.
Sen tidit upp, ungarna iväg till dagis och sen hämta Rolle på jobbet, åka med mig till skolan och sen fick rolle åka hem å sova... hämta ungarna kl 15 och sen hämta mig i Örebro *pust stön*
Fikade i Örebro och sen... pliiing, pliiing... Kyrkans klockor slog 17 :(
Japp... då missade jag fotbollsträningen kl 18. Typiskt!
Är inte inne i tänket än att ha en sån tid att passa, men på torsdag skall jag dit!!
SKALL...
Stack förbi Stadium Outlet, köpte gummisar till Hwila och gympabyxor. Snart börjar barngympan och vi skall nog joina Lek å Bus gänget i byn denne gång. Då slipper vi åka till Laxå.
Måndag tror jag det är.

Dax att lägga sig!!
Annars är jag döden nära imorn.
Snackar ändå bara en masse ointressant :)
Puss å gonatt
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

ojoj va ni pysslar inte undra på om du är trött , du behöver få vila lite innan du blir totalt kaputt:(

fin säng ni fick tag på till Hwila!

Här tar man en dag i taget, har lyckats klippa lite gräs och målat friggebons fönster sen orkade jag inte mer:(

saknar dig också, ett tag sen vi sågs, men jag vill inte störa dig heller du verkar ha så mycket att göra att 24 timmar om dygnet inte räcker på lång väg :S

Hoppas vi kan ses längre fram när du får kanske lite mer andrum och kommit in nya rutiner med fotboll och allt:)

kram

Unknown sa...

Åh det är alltid trevligt att höra hur ni har det.
Kraaaam!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...