lördag, september 05, 2009

Gomorron

Va är det med 4åringar?
-Jag vill ha yoghurt
*mamma häller upp yoghurt*
-Kom då å ät din yoghurt!
-Jag vill inte HAAA yoghurt!!
-Men du sa ju att du ville ha yoghurt?!
-NÄ Ä!!
-Jag vill inte HAAA yoghurt!

Inget ovanligt senarium härhemma *stön*
Annars är det så att på lördag morron är det tjat HELA dagen om glass. Från man vaknar tills man lägger dom.
Det är ju lördag vilket betyder glass/godis dag -som för många andra familjer.
Man får knappt dom att äta nåt för att man 'spar sig' tills det är glass/godis.

Nu har dom iaf ätit PÅLÄGGET på sina morronsmörgåsar och Zion sitter o äter sin yoghurt.
Kl 12 skall vi vara hos prästen i byn då ungarnas kompis Maja fyller år.
Hon skall få en helikopter och räddningsbåt... kanske sa det igår?

Well... jag skall nog ta mig en pronaxen.
Här om morronen när jag steg ut ur bilen vid skolan, gäspade jag sådär riktigt stort... och fick jätte ont i axeln. Humm...
och det vill lixom inte släppa heller!

En kopp kaffe till å sen väcka Rolle.
Ha en underbar dag.
Pöss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...