onsdag, september 16, 2009

Ohej va jag lever... eller dör...

KÄNNER iaf att jag lever.
Fast... jag nästan 'dog'.
Nu har jag minsan varit på första fotbollsträningen ever.
Jag sprang mera eller mindre konstant i två timmar.
Mycket konstigt detta... vi började träningen med att springa. Vet inte hur långt men vi sprang i skogen i nåt elljusspår. Vi sprang med en boll... ja var sin såklart och det skumma är att jag orkade springa NÄSTAN hela vägen bara för att jag sprang och hade fokus på bollen som man inte ville skulle rulla FÖR långt in i skogen.
D vert nån liten mördarbacke på vägen och det var väl lite på gränsen av vad jag orkade mä.

Well... den var det lite bollövningar som gällde och jag gjorde ju så gott jag kunde :)
På slutet skulle vi spela lite 'på riktigt' men då var jag så död att jag knappt orkade röra mig.
Jag spurtade en gång och kände hur mina lårmuskler bara gav vika och jag höll nästan på att ramla över mina egna ben.
Sista grejen vi gjorde var några boxercise övningar varvad med armhävningar och magövningar.
Jag var svagare än jag trodde faktiskt :(


Efter 4 magövningar ungefär, kom jag inte upp igen. Spelar ingen roll hur mycket huvudet tyckte att magen orkade, jag kunde inte. Inte en chans.

Jag var SLUT... så slut.
Känslan av att inte orka för att man är lat är en totalt annan känsla att inte orka för att kroppen helt enkelt inte fungerar längre.
Konstigt.

Måde illa efter träningen och mådde illa när jag kom hem. jag gick å la mig efter jag hade lagt kidsen och duschad men på morron måde jag fortfarande illa.
Släpade mig till skolan idag och kommer släpa mig hem.
Bara tanken på att skulle träna imorn känns som... nej. Väntar nog tills nästa tisdag istället.
Nån måtta måste det va såhär till en början.
Nu skall jag ta mig hemåt.
Imorn är det USÖ och ett-års kontrollen... ja just det... bättre sent än aldrig?

Kram
/tant trassel

4 kommentarer:

orcid sa...

oj oj va duktig du är! men jo du behöver nog vänta till tisdag så kroppen får vila, du kan ta lite promenader så inte benen stelnar:(

kul med "ett års" kontroll;) jag ahr inte fått nått än så jag måste nog ringa, vi snackar 6mån kollen som skulle vara med kirurg...jaja jag mår bra så;)

funderar på att gå ut å klippa gräset för jag blir en hel del rastlösare nu när jag tappat vikt på gott och ont;)

kram

Karina sa...

visst är det SKUMMT hur man lixom måste anstränga sig för att känna att man rört på sig lixom?
Om ett tag kommer du längta efter att springa... man vill det när man börjar känna att man flyger när man går... att det går så lätt lixom :)

orcid sa...

jo men du har rätt jag ahr funderat på att fixa cykeln!!! det har jag inte velat på typ 5år!! tänkte cykla lite med Ruth men N tror inte det blir bra för jag är värdelös på att cykla nu för tiden:D men springa jo lite har det spritt i benen:)

Tant Trassel sa...

du får väl träna upp det mä cykeln igen då :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...