fredag, september 04, 2009

Utan rubrik

Många måsten och lite ork för tiden.
Vet knappt vad jag skall skriva.
Kan iaf berätta att jag även numera skriver lite på Klimatbloggen som jag startat inför året som Klimatpilot. Kika in där då å då. den är fortfarande lite i startskedet, så...
http://klimatpilot.blogspot.com

Denne vecka har haft blandad innehåll. Det har varit grovsophämtning i vårt område vikket har resulterad i att vi har samlat mera än vi har slängd.
Rolle fyllde släpet två ggr om mitt i natten, såg detta på morron innan jag for till skolan :)

Idag var jag iväg till leksaksaffärn för att kolla efter en helikopter som tydligen stod på ungarnas kompis Majas önskelista inför lördagens kalas.
Hittar inte en helikopter för under 200 knappt.
Letade dock ihjäl mig och hittade till slut en för 119 kr.
Så nu är den inhandlad.
Det är imorn på fm att vi skall till Maja.
Sen på kvällen är jag bortbjuden på en liten privat tillställning. Ölarkväll typ. Inget fint altså :)
Söndag spelar Mullhyttans damlag match så då tänkte jag kanske ta mig dit å kolla igen.
Träningen är två dagar i veckan och Rolle skall jobba natt nästa vecka. Så jag kan gå på träningen både ti och to om jag vill.
Skall bli roligt att börja!

Handlade efter skolan idag. Kollade lite på detta med ekologiska varor. En sak är ju att hitta det man skall ha som eko alternativ. en annan sak lar ju bli att få råd med det!
Över lag är det det dubbelt så dyrt att handla ekovaror på Willys.
Kändes lite sorgset faktiskt. Är så trött på att det skall va så dyrt att leva bra.
Sen att man inte hitter 1/6 av dom varorna man vill ha... *stön*
Dom har 40 olika ostar men inte en ende var eko.
å söndag drar hela projektet igång lixom...
Skall hitta min lapp inför då och se vad det är jag skall göra. Samla kvitton iaf...

Nu äre film på tv. Skall sätta mig en stund.
Kramen vänner
/tt

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...