torsdag, september 17, 2009

Fläsk- och IKEAhäng



Idag (d 17) fick jag ÄNTLIGEN gå på ettårs kontrollen efter min GBP operation i mars månad 2008. Mmmm. Lite mera än ett år sen ja... typ 1,5 år. Denne gång var det en kirurg jag skulle träffa. Brukar bara vara en SSK jag får träffa på kontrollerna men inte denne gång.

Han inledde med att försöka förstå varför han inte såg nån OPjournal tills han läste att jag är opad på Ersta genom vårdgarantin. Ham mumlade nåt med att jag minsan var en av dom som... blabla kostar pengar pga blabla... jaja tänkte jag. Va vet jag om det. Det är min förbaskade rättighet att bli opad inom ordentlig tid istället för att vara tvingad att vänta tre år.
Så jag sket i honom :)
Iaf så hade jag lite frågor och innan mötet avslutades frågade jag när man kunde börja prata om bukplastik.
Vet att det är brukligt att man kollar på sånt när man varit viktstabil ett år ungefär -vikket brukar va ca 2 år efter open.
Han sa att vi skulle fota hänget och skicka iväg en förfrågan så får vi se va dom säger.
Skulle va jätte skönt att bli va mä faktiskt.
Är jobbit att springa med allt häng. Måste ha gördel på mig lixom.
Tungt och det tynger ner kroppen så det ibland blir sådär ansträngd i solarplexus eller va 17 det heter.

Efter skolan åkte jag förbi IKEA och vad ser jag... ju en masse nya tyger... nån ny serie. Dom finns inte på hemsidan än men jag fotade det tyget som hängde uppe...

Nu har jag bestämt att ungarna skall få var sin bakom sina sängar så det känns mera som DERAS lixom.

Får se om dom önskar välja samma tyger som deras mamma tycker att dom skall välja.
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

typsikt läkare att muttra om pengar- vårdgarantin ÄR jhu för att underlätta patienter att få bli opererade inom vettig tid ET borde han tycka är bra och inte snacka massa skit om pengar..som överviktig är man ju i riskzon att bli mer sjuk av fetman..grrr....

byter vi ämne innan propparn går i skallen på mig;)
tygernna va rju så fina och jag håller med dig helt att det vore jättefint bakom vardera säng, så mysigt. när jag var barn ahde jag faktiskt en gobeläng längs hela sängens långsida som föreställde en natt med typ laurence av arabia män på häst som rövar bort en ung mö, fast inte rövat bort i hot utan av kärlek...den var så fin att ligga å titta på på kvällen:)

orcid sa...

men du missa ju att även säga tack för igår och jag tror jag missa att tacka för den goda lunchen!!! så tack och gissa vad jag sitter och mumsar på just nu:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...