söndag, september 06, 2009

Helg i mat & modelleringens tecken

Sitter här med ett glas vitt och en liten skål med snacks. Rolle har farit till jobbet för att jobba natt och jag börjar bli ganska trött.
Har varit en lugn helg med en barnfödelsedag och sen annars bara en masse pyssel.
Har packat ihop en låda med tyger till Hello och sen har vi flyttat runt lite grana här hemma. På ungarnas rum och i vardagsrummet.
Imorn natt skal jag nog försöka mig på att montera ihop deras garderob som jag köpt på blocket. man vet ju aldrig om alla delar är där. Skall bli spännande :)

Köpte ju en masse fina grönsaker här om dan. Igår kokade jag en hel kyckling ihop med alla fina grönsaker. Åt pasta (ja jag vet... potatis hade varit godare) och currysås till.
Igår år vi resterna som soppa och jag hade bakat ciabata till. Gott vert det.
Kändes som att vi åt sådär lyxig mat och ändå så var det otroligt billigt!
Tror man lurar sig själv många gånger när man tror det blir billigt med ett paket fiskpinnar o pulvermos. Klart det är skönt med nåt som går snabbt ibland, men inte blir det billigare iaf!

Nu skall jag villa mig in till tvn igen. Finns intet att kolla på men jag har ingen lust att sitta här.
Blir nog sängen sen.
Kram å gonatt.
Hoppas nu haft en fin helg.
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Oh, så spännande! :D

Nä, halvfabrikat är väl aldrig _billigt_, men ibland är det ju snabbt man behöver... Gott lät det, det du hade gjort!

orcid sa...

åh kyckling är ju så gott, kan äta det typ varje dag:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...