måndag, augusti 06, 2012

Vuxendagar

Varannan helg är det vuxentid numera. Man står nästan på svansen bara för att man så desperat vill förvalta den tiden på allra bäste sätt.
Jag använder ju mina helger denne sommar till att jobba. Oftast häcken av mig.
Ena sekunden kan det se ut på detta sättet över sjön vid 'min' camping.


andra sekunden har horisonten försvunnit och man ser hur regnet kommer över sjön med full kraft. Jättehäftigt! ...asså faktiskt! :)
Sen 15 min senare är solen där igen och det luktar sådär underbart regnigt ett tag.
Sen tokkör man in till Örebro bara för att få ledighetskänslan in så snabbt som möjligt.
Knappt en timma senare sitter man på Simons balle med en gooood eko-öl och nymålade naglar, redo att gå på stan och se lite människor.
Men först bara sitta en lång stund hemma med en god vän som sällskap och en pipa tobak.




 Sen måla läpparna liiiite så man inte ser död ut och sen lulla ut på stan.

Tur för mig så hade vi en jätte trevlig kväll och den lilla vuxentiden jag hann ha innan jag nästa morron lämnade Örebro för att åter åka till Laxsjön för att jobba en hel dag ligger kvar som ett mjukt täcke runt mig. Det verkar va viktigt för mig när just dom stunderna är så få, att det känns som man fått fylla på energin lite innan en ny vecka som ensam kör igång.
/tant trassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...