måndag, augusti 06, 2012

Ju den dära Kolmården-resan...

Nu finner jag lite ro att skriva här igen.
Vet inte vad det är med mig riktigt.
Är så sorgsen och så glad om vartannat.

Hur som...
(börjar med att ursäkta den saliga röran av kort som kommer visas nu. Olika ramar, färgtoner och filter men ni får genomlida)
Vi åkte tillsammans med min kompis Sarah och hennes galna ungar.
Inledde resan med en nutellasmörgås i bilen och en psykoblick...

och då var vi igång. (man ÄR verkligen extra vacker i vissa vinklar. Här fick jag verkligen till det *blä*)
Först ut på Kolmården var toabesök nr ett. Vissa saker måste prioriteras lixom.

Sen prioriterade vi kanske lite fel när vi började med Bamses Värld och fastnade där i nån timma. Men men...







Vidare och hittade ett tillhåll för Nån timma då kön var snuskigt lång. Men roligt var det :) Skit bra bilder jag vet... fota är verkligen... lätt.





Vi hann med en Slush-Paus oxå. Gott. Zion stajlar :)
Och mat... pastasallad hade vi med oss. Inga bestick dock :) Tur att det var plockvänligt.

Och sen plocka lite blåbär på en sluttning..

...vikket slutade i ett stört och en massa gråt och en sovande Zion.

Vid slutet av dagen tog vi Delfinshowen och ja, visst gråter man. Så är det. Inget att göra åt det. Dom dära sillarna har nåt särskild.


Jag har typ inte fotat nåt från Kolmården. Inga djur... tycker det är så svårt att fota sånt... jag menar.. alla vet ju hur en kamel ser ut. Gillar mest att se på andra sorters kort och då blir det lixom aldrig att jag fotar annat än allt annat vi gör :)
Men nästa gång vi är där ska vi försöka få till nåt coolt.
När vi sen när parken skulle stänga, började gå mot utgången grät alla fyra ungar. Dom hade 'inte hunnit se NÅT djur öht'
Det var ju lite tråkigt efter en HEL dag i parken.
Men visst är det så... det är såååå stort där så det känns kanske mest som att man går och går.
Nu har vi en massa vi skall göra nästa gång vi far dit. Allt det vi inte hann med, vikket är typ halva parken :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...