tisdag, augusti 14, 2012

Sömnen

Nu börjar jag tro att jag behöver lite goda råd.
Jag sover asdårligt. Jag har verkligen aldrig haft problem m sömnen innan men jag sover så dåligt att jag börjar bli orolig för vart det skall leda med så lite sammanhängande sömn som jag verkar få.
Problemen är att jag har svårt att somna och att jag vaknar flera ggr varje natt.
När jag vaknar börjar jag älta tankar. Ostrukturerad. Utan sammanhang. Ibland är det bara känslor/tillstånd som håller mig vaken en stund innan jag lyckan somna om. Vad som väcker mig vet jag inte. Men jag mår inte 'ingenting' när jag vaknar utan det är lixom jobbigt.

Vad gör jag?
VILL sova. Det är bra för mig. Jag behöver min sömn för att vara en bra mamma, en olabil kompis, en fungerande människa.

/tant trassel

3 kommentarer:

Julia sa...

Känner igen! Det handlar om oro. I allafall i mitt fall. När jag är stressad och orolig sover jag dåligt. Svårt för att somna och precis som du vaknar jag flera gånger. Periodvis är det så för mig. Som tur är. och inte jämt.

Det går över. Jag brukar samla tankarna innan jag går och lägger mig. Sortera ut vad det är som oroar mig och fundera på om jag kan påverka det eller inte. Oftast är det saker som jag inte kan påverka alls. T.ex andras handlingar. Då får man liksom plocka bort den oron. Flummigt kanske.

Kram

Agnes sa...

Hej Karina,
har du kollat sköldkörteln?

Kramar

orcid sa...

jag tolkar det som ännu ett tecken på att du int emår bra och du behöver få hjälp proffesionellt. prata med en kunnig psykolog dom kan hjälpa dig vidare.

kroppen visar olika symptomer som varningar när man mår dåligt och lyssnar man inte på dom så kraschar man hårt endera dagen.

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...