tisdag, augusti 14, 2012

Moffa

Idag åkte jag å ungarna till Karlsborg för att träffa min pappa. Han är i Sverige m 'henne' och vi bestämde att träffas på halvvägen och umgås lite nu när möjligheten ändå fanns.
Måste bara börja med att säga att Karlsborg låg jättefint vid ...nåt vatten... en av dom två stora sjöarna. Nå, jag har aldrig påstått mig va bright så jag bju på den.
Iaf... vi hängde där några timmar, fikade, åt glass, åt mat, och besökte ett värdelöst loppis och sen drog jag å ungarna hem igen.
Men det var lagom. Jag är ju inte van direkt att umgås med min pappa. Jag brukar umgås med mamma och pappa är lixom bara med och är sur.
Men nu är det ju han jag skall umgås med.
Påväg hem genom Tived stannade jag vid en skylt vid vägen som visar på landsbygdens entreprenörskap :)
Vet inte riktigt om jag tror att dom säljer hembränt och grillkol eller grillkol dom själva har bränt lixom.
Jag väljer att tolka det som att den hära människan bränner sprit för glatta livet och fixar vargvandringar mellan varven.
Jag vert iaf lite fnissig :)
/tant trassel

1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Karlsborg ligger fantastiskt vackert mellan Vättern och Bottensjön.
Skönt att ni kunde träffas och umgås några timmar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...