lördag, augusti 11, 2012

Ho hooo?

Nu har jag efter jobbet traskat runt i Laxå i rask takt i 1,5 timma och har tyyyp inte träffat på en enda kotte.
Det e lixom lördag kväll men det är tvärdött!
Laxå är nog det mest trista jag har bosatt mig i nånsin.
För att vara en stad alltså.

Jag som älskar att gå i timmar i städer jag känner, jag längtar så till att komma till en sån stad igen som lever.
När jag var yngre brukade jag ägna timmar åt att gå runt i sthlm på natten.
Jag kan lixom inte sluta gå. Men det måste leva!
Ikväll gick jag hem för att mina ben inte orkade gå mera. Dom har ju stått det mesta av dan. Men huvudet ville inte hem. Det ville fortsätta gå. Men jag skulle nog fått fortsätta gå tills imorn o ändå skulle jag inte fått nog stimulans för huvudet för att sluta gå.

Jag måste bort!
/tant trassel

4 kommentarer:

Katja sa...

Du vill bo i en stad som lever och så tänker du flytta till Örebro? hehe ;) Nog för att det är mer livat än Laxå förstås men det är väl inte den roligaste staden egentligen att bo i.
Själv skulle jag inte ha något alls emot att bo i Stockholm, dock skulle man ju förstås med fördel ha bosatt sig där innan man fick barn. Nu får man vackert vänta tills de är vuxna.. typ :/

orcid sa...

och jag är rädd att få själv. var till kristinehamn lördag kväll och skulle gå ensam i mörkret mitt i byn typ 200meter och var skiträdd :/

önskar jag var lite tuffare..som du är. kram

Tant Trassel sa...

Katja: men är örebro helt dött på en vanlig kväll verkligen?
Jag behöver inte sthlmstempo just nu. Bara lite mera liv runt mig.
Vet inte vad jag önskar av 'min stad' just nu... vad jag är ute efter.
Måste få känna på Örebro ett slag. Känner mig inte klar med närke än :)

Och som du säger... har man barn med en annan människa som inte vill det som man själv vill då får man vänta.


Orcid:
Du är en tuffig på ditt sätt Orcid. Jag på mitt. Jag kanske är lite mera korkad bara... att gå ensam i ett mörkt sthlm kanske inte är så smart eg. Fast klimatet var nog ett annat när jag kom till sthlm från DK för 17 år sen.

Katja sa...

ja, alltså en vanlig vardag sä är det väl hyfsat dött på gatorna. Allt är ju relativt, och det är ju såklart inte helt tomt (till skillnad från laxå) men inte direkt som stockholm med alltid något man kan hitta på och nya människor man inte sett, nya ställen osv..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...