måndag, maj 28, 2012

Ville bara...

"hej! Jag ville bara berätta att jag å Inga är på camping och har så trevligt. Imorn åker hon hem till sig själv...
Det var allt. Vi höres"

Jotack pappa. Jag mår bra. Idag har jag klarat ännu en tenta och jag är nu på väg till Hwilas våravslutning i skolan.
På torsdag fyller hon 7 år.
Vad hon önskar sig?
Pengar till kläder kanske. Hon har knappt några trosor.

Men nej. Lev du ditt liv. Glöm mamma. Glöm oss.
Och nej, jag vill inte höra om Inga. Faktiskt inte.

/tant trassel by phone

4 kommentarer:

orcid sa...

vem är inga????

känner igen det där med att de inte undrar hur man mår mm :/

orcid sa...

såg inte inlägget nedan...alltså va fan ska jag säga....blir stum....

Trebarnsmamman sa...

Dessa pappor...
Min pappa skilde sig från mamma, köpte nytt hus och skaffade ny fru på mindre än ett år. Samtidigt satt mamma kvar förvånad i det gamla huset och fattade nada.
Tror faktiskt inte pappor klarar sig själv...och så har de en övertro på vad deras vuxna barn klarar av att ta emot i form av budskap från deras "nya liv".
Ta hand om dig, och tänk som så att det nog är han som mår sämst.
KRAM

Mica sa...

Tänker på dig och det faktum att du snart varit mamma i sju år! Grattis till dig :-)

Eftersom saknaden efter en mor kan vara oerhörd när man ser sina barn har jag tagit mig friheten att skicka en liten gåva till Hwila. Det är mitt sätt att försöka trösta dig lite när det saknas en mormor i morgon.

För egentligen måste det finnas en mormor som kan krama om sin dotter när en dotterdotter fyller sju år!

Jag vet, för min mor fattas mig - varje dag...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...