tisdag, maj 01, 2012

Dagens positiva

Kanske värd ett försök...att fylla huvudet med minst en positiv sak varje dag.
Nu pratar inte jag om att leva i förnekelse. Man får absolut inte hålla sig för ögonen o sluta tömma brevlådan. Nej jag menar ju att se nånting bra mitt i allt. Som idag. Upp. Alla skiiit trötta efter gårdagen, lämna ungar, få reda på att jag inte kan samåka idag pga sjukdom, överväga att stanna hemma men känner att jag inte orkar va hemma hos alla räkningar som ligger o skrattar åt mig, lämna hundar, snegla på bensinmätaren o konstatera att med lite ekodriving borde jag ta mig till Örebro, gasa på lite försiktigt o en bra bit på väg komma på att jag inte har med plånboken o därmed "oförmögen" att tanka.
Nu finns valen:
Åka hem efter plånisen å åka mot örebro igen
Stanna hemma i solen, städa huset, måla våningssäng, pyssla o dona...
När jag sen bestämmer mig för att va hemma hos allt jobbigt, att DÅ se dagens positiva i en dag som inte vert som tänkt:



/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...