torsdag, maj 10, 2012

Kunskap är makt?

Inte för att jag är ute efter makt utan jag har mest blivit så otroligt sugen på kunskap.
Det finns vissa ämnen som känns viktiga att ha en bra grund att stå på i. Intressanta och viktiga ämnen idag. År 2012.
Allmänbildning.

Ett sånt ämne är Genusvetenskap.
Jag älskar en man som har växt upp med genus her self. Mycket starka kvinnor som såklart har gett honom den genussynen har har idag.
Jag känner att jag måste hämta kunskapen i grunden för att sedan, utifrån den, skapa mina egna åsikter och ståndpunkter. Inte någon annans.
Jag kanske landar samma ställe som honom och det han har växt upp med eller oxå landar jag någon annan stans.

Men först...
http://lnu.se/utbildning/kurser/1GV000

Detta har jag sökt. På distans.

/tant trassel by phone

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...