onsdag, maj 16, 2012

Budget-skönhet

Eller nja...skön å skön. Har ju uppnått en viss ålder nu så jag har ju ingen bäbishud längre direkt.
Iaf så har jag två ggr nu legat i 90 minuter medan en annan människa har hållit på med mitt ansikte och rygg.
Fick presentkort i julklapp av Simon på spa-behandlingar och jag valde att lägga presentkortet på två 90-minuters ansiktsbehandlingar på ConverSpa här i Örebro.
Heeelt underbart!
Fick lite budget tips för fukt till huden.




Japp. Kokosolja. För ansikte, kropp och hår.
Väldigt dryg! Testa. Du kommer dofta kokstopp jämnt :)
Dessutom fick jag tips om en god vän att använda avokadoolja (som ju innehåller massor E-vitamin) och en peelinghandske för daglig rengöring av ansiktet och som makeup remover.



Köpte oljan och ett gäng av dom välkända hanskarna :) Hittade dom för 10 kr paret på CityGross i deras 10kr lådor. Perfa!!
POTATIS får man väl leva med. Får mig att tänka på min näsa som jag hatar...



Hur som helst.
Mjuk upp sminket med vatten. Ha på lite avocadoolja på en bomullsrondell och ta försiktigt bort sminket. Torka efter med en blöt varm handduk.
Ha olja i ansiktet och på halsen och arbeta in den med handsken med små lätta rörelser.
Torka bort oljan med en blöt varm handduk.
Känn efter nu. Heeeelt sjukt mjukt! Haha.
Avsluta med lite kokosolja.

Billigt och otroligt bra!!
Slut med "hudcreme" som endast lägger lock på huden så den torkar ut inifrån.
NoPoo för huden :)

/tant trassel by phone

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...