söndag, december 11, 2011

Balsammetoden 1.1 / No-poo

Jaa... Har fått lite frågor om hur d går med håret sedan jag började med Balsammetoden.
Sista inlägget var http://trasseltofs.blogspot.com/2011/10/balsammetoden-10.html
Sen dess har mycket vatten runnit under broarna så att säga.
Har inte uppdaterat er då jag tyckte att en bild på håret i bra skick vore på sin plats men jag lyckas inte fota mig själv så håret syns ordentligt å då känns det lixom lite b.

Men sammanfattningsvis så känner jag INGET behov att återgå till bajsschampoo och bajsbalsam ooooch leave in from hell.
Det behövs helt enkelt inte.
Jag använder Provost balsam som vårdande balsam och barnängen volumebalsam som tvättbalsam i hårbotten. Icas schampo om håret känns extra skitigt men i övrigt ingenting.
Jag får jätte fina lockar och min hårbotten kliar mycket sällan!! Och då kan jag säga att jag till tider har haft otroliga problem med kliande hårbotten.
Jag lider säkert av nåt äckligt men nu märks det iaf inte :)

Dessutom har jag, med en viss nyfikenhet från både min och Simons sida bestämt att INTE färga håret på ett bra tag. Jag vet inte hur jag ser ut längre och är jätte nyfiken på HUR mycket grått jag har lyckats samla på mig under åren.
Redan nu skäms jag lite av min utväxt men jag måste nog stå på mig... oxå för hårets skull. Det tar SÅN stryk av alla färgande.
Så...
Numera går jag under kodnamnet 'Silfverräfven' här hemma... iaf när det är mycket kärlek i luften  :) Tänk ändå om man kunde se sådär vass ut som en Silverräv?
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...