söndag, december 11, 2011

När ingen ser

Va gör du när ingen ser?
Gör du sånt som du tycker är lite skämmigt?
Petar näsan?
Bitar på naglarna på fötterna?
Är du lite självdestruktiv?
Utforskar dig själv?
...lyssnar på skämmig musik?
Mmm... jag faller nog ganska ofta in under kategorin 'skäms på sig' när jag är själv. Sen vem som sätter upp vad som är skämmigt och inte det är ju nog ofta oss själva. Vi inser nog inte hur normala vi egentligen är eftersom vi aldrig outar oss.
Jag har dock OFTAST inga spärrar... tyvärr. Säger ofta saker att skämmas över... som att outa mit 'titta-i-andra-folks-badrumsskåps-beroende'
Ja jag vet. JÄTTE skämmigt. Vad ÄR det med folks badrumsskåp som är sååå förbaskat intressant. Asså... jag rotar lixom inte runt utan jag mest bara öppnar det och stänger det igen.

En annan grej som är typiskt mig, det är att lyssna på musik som jag inte vill säga högt att jag lyssnar på.
Är man dessutom kär i en trummis i ett dödsmetallband då kan jag ju säga att då spelar man DEFINITIVT inte vad som helst hemma. Oftast inget alls.
Nää allt sker i hemlighet.
När ingen ser.
Då vet ni... då åker drömmen om nyckelharpan fram och Åsa Jinder får fylla mitt sinne med folkmusik :)
Så... där hade ni EN musikhemlis.
Vassego. Jag bju.
Puss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...