fredag, december 09, 2011

Man lär sig.

Efter förra veckans pers när det gäller däckbyte närmade sig fredag då vi behöver två bilar för att få ihop hämta-barn-pusslet.
Simons bils har stått hos mig hela veckan utan vinterdäck men torsdag kväll gick det lixom inte längre. Vi kom hem sent efter en som vanligt jätte trevlig kväll hos hans farsa, J.
Jag hade dom en sorts trigger, botaniserat lite bland Ale-ölen på systemet och köpt tre öl åt Simon som han skulle få EFTER däckbytet.
Men det kom aldrig så långt som till ett däckbyte. Det var punka på ett av vinterdäcken.
Då var det bara att planera om, skita i skolan och ägna dagen åt att hitta billigaste stället som kunde laga däcket OCH sätta dit vinterdäcken på en gång.

Lyckades till slut hitta nåt litet garage i Laxå som pillade lite med däcket och bytte till vinterdäck för 150 pix.
Japp... ett MYCKET behagligt sätt att göra det på faktiskt. Kommer aldrig mera göra det själv om jag känner att jag har 150 kr över. ALDRIG.
Då är d bestämt. Nu har jag lekt urqvinna och nu har jag bevisat för mig själv att jag visst kan så nu behövs inte det nåt mera :)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...