måndag, december 05, 2011

men HATA...!

Tur att ingen är med mig idag för jag är galen, bitter och en såndär super ensamstående bitch som minsann nog skall klara ärtorna själv!
Kom inte iväg till skolan i morse eftersom det hade snöat och jag SÅKLART inte har bytt till vinterdäck. Såg till skolan fick veta och sen stannade jag hemma eftersom det var 100 andra grejer som behövde göras.

Jag vill verkligen inte falla in i några könsroller. Asså, verkligen inte.
Att klara saker och ting själv gör mig starkare och mera envis. Min syn på mig själv och mina förmågor ändras till det bättre och TRO mig... det behövs!
Meeen... ibland vill jag helt enkelt mest KASTA mig in i könsrollsträsket och maska mig där en stund, för GUUUUD va jag hatar däckbyte!! Asså... HATAR. Det är såååå inte min grej. Två däck har tagit en timma!!
Dels för att muttrarna vägrar och släppa och min mirakelspray är slut och dels för att en liten blå distans dom hör till alufälgarna som jag plockar av, hade fastnat på bilen och det var oooomöjligt att få bort. Men som sagt... en timme, två däck.
Nu har jag ätit lunch och jag MÅSTE gå ut och göra klart!
Det börjar blåsa och solen är borta och jag är såååå bitter på att jag måste göra detta och inte nån trevlig granne kommer farande och säger 'hörru gumman, det där går inte så bra va... ska jag ta över'
JA! Ja gör det!! Åh du nådige mansgris... GÖR DET!
Och då skulle jag sitta kvar här i mitt kök och blogga... och kanske städa och diska som tjejer ju gör bäst! -urm
Nåväl.
Ut mä sig tant!!
Blä.
Jag vill bryta benet... NU
/tant trassel

3 kommentarer:

Agnes sa...

Vad duktig du är! Jag fick hjälp av en snäll svärfar som kom och bytte mina bildäck tillsammans med min man. Evigt tacksam då dom konstaterade att jag aldrig hade fått lös däcken eftersom dom själva knappt fick lös dom. :)
Ha de gott!

Trebarnsmamman sa...

Haha, ditt ryande om bildäck får mig att hålla extra hårt i karl ;)
Hatar också däckbyte! För 1 år sedan hade jag grejat det själv...men oj vad härligt det är att säga -Älskling, bilen behöver vinterdäck!

Tant Trassel sa...

Agnes: Välkommen hit. Tror inte jag känner igen ditt namn?
Men duuuu... KLART du hade fått loss dom. Vi tjejer KAN faktiskt mycket mera än vi tror. Lite envishet så ska du se att det hade gått.
Men visst är det snällt att få hjälp :)

TBM: mjuu... fast det är väl ändå gött att bevisa för sig själv att man utmärkt kan byta dom själv :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...