onsdag, januari 27, 2010

Välkommen hem till tant trassel

...lilla Äbleskivepanna.



Detta med tradera ger mig lite blandade känslor ibland asså.
Särskild när en stackare får släppa två stk prylar till mig för 1 ynka kr styck, packa ihop allt och anstränga sig att få iväg paketet med posten och för allt detta besvär tjäna 2 kr.
Hur kan man INTE få dålit samvete när sånt händer?


Sätter ALDRIG ut nåt för en krona på tradera.
Är det värd besväret lixom?

Iaf så bjöd jag på tv saker hos samma säljare och samfraktade.
Den ena saken var en fin liten ask i nån sorts metall som jag skall fota när jag kommer hem... ja jag bloggar som vanligt på arbetstid.

Den andra saken är ett på svenska kallad Munkjärn.

I Danmark gör man äbelskiver i den.


Hittade en liten video på youtube som visar vad jag snackar om.




Min äbleskivepanna är emaljerad men jag skall titta efter en i bara gjutjärn för dom är bättre.



Recept kan ni få när jag har testat mig fram lite. Vill ju ge er det bästa receptet :)
Annars så får ni ju ett i å mä videon.


Pöss så länge
/tant trassel

1 kommentar:

Lillskatan sa...

Uj, det där såg omständligt ut... men jag ska testa det någon gång iaf! När jag har lugn och ro i köket... så länge får det bli plattisar eller Ellas ihåliga! Ha det gott! Kul att pratas vid igår förresten!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...