fredag, januari 15, 2010

Lite tidit ute kanske...


men här om dan när jag var på Netto såg jag ett, enl bilden på paketet, jätte fint dockskåp för 149 kr.
Tänkte att nu kanske d var dax att köpa ett åt Hwila till hennes födelsedag i sommar. Har länge velat ha ett dockskåp men tycker dom är på tok för dyra.
Det som finns på Indiska koster 970 kr och efter att ha känt på det konstaterar jag att det är jätte klent trä dom har använt.

Sen kan man ju köpa handgjorda men det kommer jag aldrig ha råd med.
Men jag köpte iaf den på Netto och tänkte att 150 kr då kan jag ju se vikken kvalite det är.
Paketet var JÄTTE tungt så det kändes ju som att det var rejeela grejer.

Har satt ihop det nu och jag är JÄTTE nöjd!
Skall tapetsera lite, lägga golv och fixa å dona lite fram tills sommar då damen fyller. Då skall hon få det.

Rolle åkte och köpte 2 till så vi har ett till Zion och sen ett att ge bort.

Så hinner du till Netto innan som är slut så är det VÄL värd 150kr!

Tror jag skall måla Zions i en annan färg faktsikt, så dom inte är helt lika.
Kanske man skulle montera dit en skorsten och lite sånt.
Taket är jag inte alls nöjd med dock, men det kan ju va att man kan fixa till det på nåt sätt.
Asså... jag går HELT igång på sånt här!
Sy gardiner och lägga golv haha. Kom på att om man köper ett paket med glasspinnar som jag kapar i enderna och sen på hälften eller så så kan man ju lägga trägolv? Eller va sägs om heltäckningsmatta?
Eller kanske Petra... kanske du kan väva en pytte trasmatta till mig? ;)

Ju ideerna flöder :)
Stackas barn hahaha

/Tant trassel

8 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Jättefint!

MissC sa...

Kanonfint!!!
Å ännu finare pris!!
SHIT vilket FYND :)

Unknown sa...

Shit det var ju as fint ju! Typ bättre än indiskas till och med. Väver inte Hwila på dagis? De mattorna lär ju passa perfekt. De finns ju super fina vävramar till barn. Arvid får nog en sån när han fyller, han gillar verkligen att väva.

Karina sa...

Petra: jag har köpt en vävram till barnen som jag inte har plockat fram än.
Arvid får väl väva en åt Hwila :)

orcid sa...

underbart!!! älskar dockskåp, har ett också på mammas vind:)

Karina sa...

Orcid: Va gör det på VINDEN kvinna?

Camilla: Va gla jag blir :) Välkommen. Nu får jag ju lite uppdateringsångest hahaha

Åsk Dabitch sa...

MEN vad eneverande. jag stod just och klämde på precis det där dockskåpspaketet på min Netto, och funderade på att smyga hem ett sånt för framtida födelsedag... Men på min Netto kostar dockskåpet 350 spänn! Buh!

Tant Trassel sa...

Åhhh Åsk va tråkit!! Även tråkit att du finns ända i malmö. Annars hade jag kanske förbarmat mig över dig bara för att se hur Du skulle tapetsera och lägga golv och ge mig lite inspiration på samma gång.

Blä.
-kul att du tittade in förresten :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...