söndag, januari 10, 2010

Ledig!!

Känns nästan lyxit. Jag är ledig idag!
Har jobbat en del helger dom senaste veckorna och nu har jag altså en hel söndag över.
Jag har hunnit med massor intressanta besök sen jul.
Bla så fick jag ju som jag skrivit om innan, äntligen träffa Hello som jag haft en online 'relation' med sen länge.
Hon och familjen kom förbi på genomresa för att ta en fika och lämna över Hellos gamla trotjänare, sin Huskylock som numera heter Hilda. Namnet kom jag fram till efter lite undersökningar. Jag frågade Hello om hennes alla namn i jakten på ett bra namn för den blåa fina Huskylocken och till slut kom vi fram till ett av Hellos flickors släktnamn skulle passa. Därav Hilda.

Min vanliga symaskin ville ju inte gå och vi for till Karlstad för att lämna in den på rep.
Jag fick tillbaka den i fredags och idag tänkte jag komma om den funkar :)
Har en masse syplaner. Bla en bäbisfilt till min gamla granne Nicoline:s son Ryan som skall döpas i februari. Dels skyddet till Hilda och dels gardiner till ungarnas garderob. Sen har jag tyget från IKEA som skall upp bakom ungarnas sängar, så visst har jag att ta mig för.
Men allt går långsammare när det är 10 grader inne på morron. man sätter sig inte å syr direkt utan kryper ned under filten i soffan och kollar på Playhouse Disney.

Nu ska jag se om jag hittar lite loppisbilder. Ill be back.
/Tanr trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...