måndag, januari 25, 2010

Davs


Hej ni
Allt väl?
Har äntligen haft en helt utan jobb. Fredag ringde dom och frågade om jag kunde jobba men Rolle tyckte att jag skulle säga nej och va hemma o fixa lite.
Lördag ringde som om söndan, så hade jag velat kunde jag ha jobbat hela helgen.
Men det var jätte skönt att slippa faktiskt.
Var på Bodarna Secondhand och jag hittade väl inte så värst mycket. Dock en liten pall undangömd i en hörn som jag på en gång kände att det eeeeventuellt skulle va nåt.
Loggan under sitsen andades lite 50-tal, pallens utseende i övrigt kändes inte modern utan mera… ja 50-tal helt enkelt. Dessutom tyckte jag att plasten mera såg ut som backelit.
Den är bemålat i mitten, så antagligen är den skadat på ett eller annat sätt. Skall ta bort färgen och i värsta fall får man ju tillverka en kudde till pallen eller sätta dit en bit fäll.
Sen hittade jag även en ugnsfast form och kan härmed kasta min gamla som på nåt sätt har börjat släppa glasbitar i maten. Sånt vill vi inte ha.
Den var väldit söt tycker jag själv :)
Söndag morron satte jag igång att dra ned tapeter från en vägg på ungarnas rum. Har för ett ta sen köpt en Tapetborttagare på Clas Ohlson. Den skickar ut vattenånga till en platta som man placerar mot väggen och tapeten.
Efter typ 10 sek har tapeten blivit så varm och blöt att den lätt släpper från väggen. Vi har putsade väggar och där funkar det iaf bra. Dessutom finns det ett lager på kanske 8 tapeter –utan att ljuga, så jag fick hålla den lite längre än 10 sek och ibland ta tapetlagren av två omgångar.
Jag är ju inte färdig på långa vägar och runt 12 åkte vi till Villgot för att leka och äta lunch tillsammans.
En bra dag typ :)

Till kvällsmaten serverades Äbleskiver.
Jag åt tre och mådde gaaanska dåligt.
Men det var väl ingen överraskning. Brukar inte ens äta EN pannkaka innan jag mår illa.

Hann även fixa draperier till ungarnas garderob. Vi tog bort luckorna eftersom dom bara tog upp plats och var ganska bräckliga och nu äntligen fick jag till några tunna draperier av mina gardiner från mitt hobbyrum. Man tager vad man haver. Skit svårt att sy i så d vert inte så snyggt men det får va så nu.
Sen ska jag måla garderoben vit tänkte jag. Måste baaaara köpa in lite bra slippapper först, sen så. –så är det alltid… ska baaara :)

Weelll... nu ere mat va.
pöss
/tant trassel

1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Nu du, nu har du fått mig att köpa en tapetborttagare. Hoppas den är bra ,) Nästa helg ryker tapeterna i lilla E:s rum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...