måndag, januari 18, 2010

En fullt-upp helg!

Som ni kanske redan gissat så åkte vi på våran vanliga lördags aktivitet runt 11.
Bodarnas loppis som vanligt med tillhörande super god fika innehållande mängder av smör haha
Ingen behöver äta lunch efter en fika där.

Vi plockade som vanligt på oss en del. Bla hittade jag ett riktigt pannkakaslagg eller va en sån heter och dessutom ett plättlagg i gjutjärn som såg sådär mysigt välanvända ut. Jag köpte dom till Rolle eftersom det är han som gör pannisarna i detta hem haha.
Till det fick han en visp och en sån spade man vänder pannisarna med.
Nu kan han inte komma å säga att jag inte tänker på honom : )
Men bäst av allt var ju overlockmaskinen jag köpte.
Den kör runt när man trampar iaf men sen vet jag inte mera. Det saknas en detalj som skall hålla den fjärde trådrullen men jag har lite idéer på hur jag skall modda den så det inte är nåt bekymmer längre.
Tänkte sälja den. Jag har ju redan Hilda som jag köpte av Hello för några månader sen.
Vill så gärna få råd med en ny tatuering. Jag kan inte bara ta pengar från våran gemensamma ekonomi till sånna saker eftersom jag vet att Rolle INTE gillar mina tatueringsplaner.
Tänkte mig kanske 1200 - 1500kr för maskinen om jag kan få det. Om den fungerar som den skall. Kanske ska serva den innan… va vet jag.
Hello: Va bör jag kolla efter särskild om jag vill kolla om allt är ok med den? Räcker det att sy med den å se om den skär ordentligt eller?
Efter loppiset drog vi till Burger King å åt paniklunch innan vi drog till IKEA efter en madrass till Zions säng och förvaring till hans sänglådor.
…och tack GUD för IKEAkorvar. Dom är verkligen räddaren efter en LÅNG dag på spring. Alla muuulade in två korvar innan vi ÄNTLIGEN vände nosen hemåt.
Söndag jobbade jag i Hallsberg heeela dan.
Jag fick tag i det SISTA dockskåpet på Netto, på jobbtid dessutom, så nu har vi iaf två dockskåp att ge bort. Kan inte riktigt bestämma mig för om Zion ska få ett oxå… det tar ju onekligen upp mycket plats… och tycker han att det e roligt öht? Eller är det bara jag med mina medärvda pojk/flick fack som stör mitt tänkande?
Man kan ju måla huset i nån färg han gillar… då kan ju även coola actiongubbar bo i huset? Haha
-nej, Zion leker inte med actiongubbar :)
Well... nu har vi som iaf. Så får väl tiden utvisa hur vi ska göra. Rolle tycker absolut att Zion ska få en... ja vafför inte.

Hwila öööönskar sig så ett akvarium. Hoppas vi kan ge henne en till sommar.
Nån som har ett till salu billigt?
Pössar
/tant trassel

3 kommentarer:

Unknown sa...

Min plan är att mina barn ska få dockhus ihop. Det kanske kan funka för dina med? Jag skulle aldrig rymma två stycken :S

orcid sa...

klart zion ska ha ett dockhus! ni har ju megastort hus ju:D
om Filip dör har jag ett akvarium men troligen lever han nog 25 år till;)

Hello sa...

Hej du!
Testsy i lite olika material, så du ser hur den verkar. Finns det manual till? Annars drar det ner priset. Toyota är ju inte helt känt som symaskinsmärke, så det är inte säkert att det går att få så hemskt mycket för den, men du ska väl gå med vinst i alla fall. Däremot är det ganska dyrt att serva en ol så jag tror inte att du vinner så hemskt mycket på att göra det innan du säljer den. Då tror jag det är bättre att vara tydlig med att den inte har fått nån service på ett tag. Lycka till!

Klart Zion ska ha dockhus! Plats har ni ju i alla fall :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...