söndag, januari 31, 2010

På Djupet

Blä va ytlig jag är. Skriver bara om en masse ytliga saker. Vet att jag har gnällt på detta innan men det stöööör mig.
Jag är en tänkare men mina tankar brukar aldrig vara sammanhängande utan det blir mest en masse tankar som jag inte vet vad jag skall göra åt och som inte ger mig någon ro.
Jag har tex funderat lite på varför det finns människor som man gillar väldit mycket men som jag inte har en ANING om vad jag skall säga till.
Icebrakers finns inte i min värld. Jag suger verkligen på dösnack.
Alla funderar... varför kan man inte dra igång ett djupt samtal med människor som intresserar en i övrigt.
Att skapa nya relationer och särskild kärleksrelationer har jag varit jätte dum på hela mitt liv.
Jag är nog fruktansvärd ointressant som person eftersom jag aldrig lyckas dra människor till mig som vissa andra har förmågan att göra.
Jag går genom livet osedd.
Jag kan vara på en ganska liten fest på 9 pers och kanske hälften minns att jag ens var där.
Fascinerande va?
Det är väl ok med mig... jag kan ju inte va andra än just jag, men vafför kan man inte bara typ sopa mattan nån gång i livet?
Va den som folk minns och den som håller lådan på festen.

Gud va löjligt va? hahaha. Vikka höga drömmar för sitt liv man äger!
Känns att jag är UNDERSTIMULERAT på många sätt just nu.

Kommer inte läsa genom detta inlägg innan jag skickar iväg det för det har säkert, som mina tankar, ingen särskild sammanhang.
Vet inte ens va jag gnäller över. Kan inte sätta ord på det.
Många saker jag inte kan prata öppet om och därför blir det såhär kryptiskt.

Anyway.
Vad beror detta på... asså mitt tillbakadragande -som nog inte ens beror på tillbakadragande utan min förvridna personlighet.
Detta är inte jag. Jag blir paff över att 'se' mig själv leta efter orden och inte vara spontant pratig.
Var tog jag vägen?
/tt

4 kommentarer:

orcid sa...

va! du inte intressant?? du är ju en sprudlande varm otänksam tokrolig kvinna som alltid har nått kul, djupt eller bra saker att prata om. Och ännu mer bevisat ser man i dina barn- underbara ungar!!
Och du har fött dom, du och rolle uppfostrar dem och du är en av få människor i min närhet som verkligen gjort ett intryck hos mig. jag har väääldigt svårt att träffa nya människor, skaffa nya vänner, jag är så jäkla tacksam att jag vågade ta steget att träffa dig och jag har ALDRIG ångra det. du är en förebild för mig, jo du är det. jag kan t o m ibland känna mig som en grå mus bredvid dig, få lite dålig självkänsla men så säger du nått eller gör nått som får mig att inte känna mig så..du kan med människor...du kan med mig, du orkar med mig hur omständig jag än är....jag uppskattar det innerligt din ork att vara min vän.

Tack! och kram

Petra sa...

Det låter inte alls som att du beskriver min Karina. Hon har alla de där egenskaperna som sägs saknas i inlägget. Du ÄR värdefull och en fantastisk människa. Hur intressant som helst. Nu får du ta och prata mer med dina vänner så du inser detta.
Love!
p.

Carro H sa...

Hehe, skrattade lite för mig själv för det var ju nästan det första vi pratade om fast då gällde det MIG!! Kan bara hålla med ovanstående, du gör avtryck och har sjukt skön personlighet!! Mitt första intryck av dig är BARA positivt; glad, rolig, halvgalen, mjuk, ärlig o intressant! Så de så!!

O du, det är helt ok att blogga om massa ytligheter, det är liksom kul att läsa det, oki?!

Kram

Tant Trassel sa...

Oj Orcid... tack. Du e ingen grå mus du. Du vet nog det :) Kram

Petra: mest är det att man skulle vilja va sådär intressant som man själv tycker andra är... hänger du mä... Pöss

Carro: humm... du beskriver ju i å för sig alla delar av den personen jag änskar jag var. Konstigt varför självbilden aldrig verkar gå ihop med verkligheten? Du e fin du. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...