torsdag, januari 21, 2010

Röjtimme

Har gått bergsäker inne hos ungarna ikväll.
Efter vi fick hem Zions säng och jag har plockat bort deras bokhyllor med tillhörande lådor har saker och ting legat PRECIST överallt.
jag har jobbat och sen är det 'ingen annan' som har rört ett finger när det gäller att plocka lite därinne.
Men lika bra är det så kan man kanske få bort lite saker dom inte använder. Rolle vill ha kvar ALLT om jag känner honom rätt.
Största 'problemet' är en skiiit stor goseälg som han köpte på loppis i höstas. Va SKA dom med den till? Dom rör den aldrig... Vågar ändå inte ens fråga om vi kan lägga undan den eftersom det var han som köpte den :)
Iaf så tar allt en förbaskat plats. Och jag som tyckte att dom har ett så stort rum...

Jag har iaf KÖPT en JÄLL-klädställning på IKEA.
Tanken med den är att den skall rymma prinsessklänningar, piratkläder och andra lekkläder. Den är ungefär så dom själva får ned galjen från ställningen, men tyvärr är den fuk som stryk.
Kom på idag att ett sätt att stajla till den är att vira tyg runt ställningen. Gamla påslakan kan med lite jobb se ganska intressant ut och ju helt dölja allt fult.
Va tror ni? Evt fästa med universallim/tyglim eller va d nu heter.
Får fundera lite till på den.
Nu är det gonatt från mig.
Pöss
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

ska du vika in ena kanten , den som kommer synas? tror det kan bli snyggt OCH praktiskt för då hänger galgarna still och glider inte av så lätt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...