torsdag, januari 21, 2010

Försöker iaf...

Nu ska jag se om jag kan lyckas skära ned på kolhydraterna.
Ikväll år jag varm mozarella m timjan, avocado, tomat och lite stekt sidfläsk.
Öjöjöj va gött :)
Som ni ser så drar jag inte ner på fettet haha
Får se om det kommer hända nåt på vågen om jag kan fortsätta på detta viset.

Har även först matdagbok hela veckan för att se hur jag eg äter.
Kvällarna hemma är värst.
Har försökt att lägga till myyycket mera protein till min frukost kl 09:00 och den består av en fullkornsknäcka (ja min knäcka på morron får va kvar ett tag till. Har svårt att få i mig annat), 1,5msk keso, lite purjolök och tre skivor skinka.

Keso innehåller ju som jag fattat det väldit mycket bra proteiner, och jag kan ju säga att jag är GANSKA nöjd fram till lunch 11:30.
Är jag inte nöjd äter jag en frukt nångång innan.

Ett steg åt gången. Imorn ser min matlåda iaf ut som sagens kvällsmat.

Tjing
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

är det nått jag inte dragit ner på är fett, förr åt jag inget fett nu äter jag mer, tex grädde i maten men inte de jättefeta utan matlagningsgrädde på vad är det 7%? men förr var det max mellanmjölk och jag uppfattar att med mer proteiner och fett (typ LCHF diet) så funkar jag bra i längden:)

visste inte att keso hade proteiner i sig. äter du ofta? låter inte som det och vätskan hur går det med det, typ vattendrickandet?

jag är kass med vatten men märkte viktminskning när jag försökte pina i mig mer än vanligt(då hade vågen stått stilla i några månader).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...