torsdag, oktober 29, 2009

Lustit

Redan torsdag hörrni!

Veckorna bara går å går. Fattar inte var tiden tar vägen.
November känns dessutom som en sån månad då det finns MASSOR som jag måste komma ihåg och just nu minns jag INTET... typ.
Kanske dax att dra fram almanackan som man betalade så mycket pengar för och använda sig av den?
Det som jag vet skall hända är saker som; Zions tandläkartid, Pappas födelsedag (skicka paket), Mia kommer, föreläsning om Mindfullness för Föräldrar i Askersund, Möte med Klimatpiloterna inför första utmaningen, Marthas barndop (kusinbarn. paket/kort).
Sen är det säkert en del andra saker som jag BORDE minnas men har glömt.


Men NÅT lustfullt skall dock hända i mitt liv ut över alla krav.
Jag har för första gången i mitt liv beställd konsertbiljetter.
En dröm jag har haft sen jag kom till Sverige är att få lyssna på Lisa Nilsson live.
Jag tycker att Lisa Nilsson är EN av Sveriges bästa sångerskor och att få se den talangen på riktigt har alltså varit en sån grej som jag längtat efter.
Råkade se att hon skulle ha två spelningar på Berns Salonger i Sthlm i dec och jag kände direkt att NU skal det vara.
Frågade/beordrade min gamla vän Mia att hon skulle hänga på. Och det ville hon :)
Så nu har jag köpt biljetter till oss d 9 december och det skall bli såååå underbart bra!

Orsaken till dom två konserterna är att Lisa fyller 20 år som artist.

Citat från www.lisanilsson.se
'
I december firar Lisa Nilsson 20 år som artist med två konsertkvällar på Berns Salonger i Stockholm. Tillsammans med ett All Star Band bestående av inbjudna favoritmusiker och gäster, framför Lisa Nilsson en kavalkad med det bästa och mest älskade från sin enastående karriär.

– Jag vill samla ihop några av alla fantastiska musiker och goda vänner jag spelat med under åren och ha fest på Berns! Vi ska spela allt som svänger och göra en lustbetonad nostalgitripp tillsammans, säger Lisa Nilsson.'

Lisa Nilssons All Star Band:

Per Lindvall (trummor)
Spelade på debutskivan "Lean on Love", sedan på "Himlen runt hörnet", "Till Morelia" och "Viva", Turnerade med Lisa Nilsson 1995 och 2001.

Nicci Notini Wallin (slagverk, trummor)
Spelade på Lisa Nilssons allra första egna turné 1989, och på andra skivan "Indestructable".

Lars Danielsson (bas)
Spelade på ”Himlen runt hörnet” och "Viva", och turnerade med Lisa Nilsson 1995 och 2001.

Niklas Medin (piano och orgel)
Spelade på ”Himlen runt hörnet” och "Till Morelia" och turnerade med Lisa Nilsson på Badrock 1991 och Skandinavienturnén 1995.

Mattias Torell (gitarr)
Spelade på ”Himlen runt hörnet” ,"Till Morelia", "Viva" och "Hotel Vermont 609" och har varit och är frekvent bandmedlem sedan 1992.

Ingela Olsson (sång)
Sjöng på ”Små rum” och har turnerat med Lisa Nilsson sedan 2001.

Ida Sandlund (sång)
Sjunger för andra gången med Lisa Nilsson på scen sedan en filmkonsert i Berwaldhallen 2003.

Pål Svennre (keyboards)
Spelade på ”Himlen runt hörnet” och "Till Morelia".

Joakim Milder (saxofon)
Spelade på "Viva" och har under åren skrivit flera orkesterarrangemang för Lisa Nilsson.


Ida Sandlund som skall köra med Lisa är en gammal bekant till mig. Hon minns säkert inte mig men så brukar det ju vara med mig haha.
Hon sjöng i min gamla gospelkör och är syster till en gammal kompis till mig. Hon är extremt duktig och har en underbar röst. Som egen artist kallar hon sig för Ida Sand, om du skulle vara nyfiken på henne. Finns på Spotify!!


Nuså mina vänner, ska jag ta å hämta en kopp kaffe och sätta igång med pluggandet. Det är ju därför jag åkte in hit till Laxå till kondiset... inte för att äta kakor och blogga :)
Pössar
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

N kallar Lisa nilsson för "världens sorgligaste" :)
hon har verkligen vacker röst!

jag kan inte leva utan min mobilkalender OCH filofax:s

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...