måndag, oktober 05, 2009

Visst finns mirakel!

Idag öppnade jag på FaceBook en applikation som heter Fortune Cookie.
Ordet till mig idag var kort och gott att jag skulle få erfara ett mirakel.
Jaja tänker man ju och låter dagen gå.
Sen nu på em när vi skulle på barngympan kommer jag dit och ställer bilen och skall kolla i bakluckan efter en tröja innan jag går in å väntar på att Rolle skall komma med kidsen. Jag lägger bilnyckeln ifrån mig precist utan för bagageutrymmet på kanten lixom... ja kolla bilden och leta upp röda pilen... DÄR la jag nyckeln. Stänger igen bakluckan och ser i sista sekund att jag stänger bakluckan på nyckeln. Hinner tänka att det ju inte är nån fara för bilen ju inte är låst, då hör jag hur centrallåset klickar till... och bilen är LÅST!
Luckan har helt enkelt tryckt på nyckeln så bilen har låst sig.
VAD är oddsen för det?

Jag vänter på Rolle och när han kommer berätter jag status.
Vi har tyvärr lyckats slarva bort våran extra nyckel till bilen men jag åker ändå hem och gör ett tappert försök att hitta den försvunna nyckeln... förgäves :(
Gud verkar fullkomligt döv för mina suckar och jag hittat intet.
Åker tillbaka till gympans parkering och förbereder mig på att få panga en ruta. Är super lessen och känner mig så extrem klantig.
När jag går mot min bil ser jag ju hur det blänker till i skåran mellan bakluckan och balken där bal på bilen. DÄr ligger den konstaterar jag. Finns inte en chans i hela världen att jag kan få ut den. Det kanske är en 3 mm springa och vad får man in där... en liten pinne kanske, men till vilken nytta. Letar upp en mjuk dum kvist och med tårar i ögonen försöker jag peta in kvisten i springan, men kvisten går av. Hinner tänka 'till vilken nytta' och KLICK... BILEN låsas upp!!
Jag KASTAR mig på bakluckan och öppnar den innan bilen bestämmer sig för att låsa sig igen.
JAG HAR MIN NYCKEL!!
Jag är världens mest lättade människa! Blir plötsligt jätte kissenödig och försvinner chockad in på toa.
Då kommer det till mig när jag står där och drar upp trosorna... men för 17... min lyckokaka!! Jag skulle ju få uppleva ett mirakel idag! Det var ju det som just hände!!
Ett litet mirakel mitt i lilla Hasselfors i lilla Karinas liv. Han hörde mig... jamen visst gjorde han det. VÄLJER att tro det iaf :)

Hurra för mirakel hahahaaaaaa
/Tant Trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

:D

orcid sa...

absolut ett mirakel!!!:)

påminner om när jag lämnade nyckeln i tändningslåset, smäller igen dörren och bilen är låst på parkeringen vis tågstationen i GÖTEBORG! jag hade velat åka hem direkt men polaren ville fika, hon tjata jag sa ja och när vi var utelåste var jag så djävla arg.
Det var helg och ingen låssmed fick vi tag på, det fanns en gubbe som gjorde nycklar på tågstationen men inte han heller kunde hjälpa oss, men så kom en av tågstationens vakter, då passagerarfönstret var öppet 10cm (armen fick inte plats)lyckades han med kvastskaft peta till låset på förardörren och den gick upp (Mitsubishi har ingen sån där pinne upptill utan en skjutbar lås vid handtaget på insidan). gissa om vi åkte hem utan fika:D

jag ville bara hem på direkten:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...