torsdag, oktober 29, 2009

Gratis frukostbuffé

Sitter på kondiset Promenaden i Laxå och försöker plugga. Kondistanten såg alldeles rädd ut när jag kom intågandes i morse och tänkte väl 'Ooh shit. här kommer hon... hoppas jag har mjölk hemma'
Mmm... det brukar ju nämligen vara så att deras mjölk är slut när jag kommer. Har ganska mycket mjölk i kaffet och kan absolut INTE dricka kaffe utan.
Det har hänt några ggr att jag har åkt till ICA efter en mjölk bara för att jag vill fika :)
Hon ger mig en tia och jag åker typ.
Även denne gång var mjölken mycket begränsad. 'En kopp räcker det väl till iaf' sa Kondistanten glatt. 'Fast jag tänkte sitta här typ halva dan' kontrade jag :)

Denne gång efterlyste jag mjölkassistans genom FaceBook och granntanten Anna vaknade till och sa att hon skulle komma till kondiset med en liter mjölk en timme senare.

Kondistanten vert mycket glad över Tant Annans välgörenhet och när Tanten väl åkt hem igen började jag plocka lite av frukostbuffén innan den skulle stänga.
När jag skulle betala sa Kondistanten
'Nää... vi skiter i dig idag va?'
Jag: ???
Kondistanten: Ja nu när du fixade mjölk å allt...
Jag: ?? Vadå, ska jag inte betala?
Kondistanten: Näääj... vi skiter i det. ÄT på du bara :)

Så nu har jag ätit ett ägg m lite skagentjafs, en hel köttbulle och lite juice.
Mycket nöjd och glad över alla snällisar som ställer upp och är goa mot mig.
Så är det... ger man nåt på ett håll kan man räkna med att få tillbaka det på annat håll.

Tack snälla Tant Anna för att du kom hit mä mjölk och tack snälla Kondistanten för att du bjöd mig på frulle.

Anna är förresten alltid så... ställer upp å så.
Här om veckan lämnade hon mina ungar på dagis och sen körde in mig till Örebro till skolan eftersom Rolle hade åkt iväg med bilnycklarna.
Jag ringde henne på morron och bad om hjälp att iaf lämna kidsen så jag kunde jobba hemifrån.
Hon svarade: 'Var skall du... jag kör dig vart du än skall åka'
Det är 50 km till Örebro och glatt åkte hon hela vägen dit. När hon lämnade av mig vid skolan sa hon. 'Ring när du vill bli hämtat igen'
Finns inte många sånna okomplicerade människor därute. Tant Anna är en sällanhet.

Pöss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...