onsdag, oktober 21, 2009

Har man växt upp på 80-talet eller har man?

O HERREGUD!
Ni skulle SE va jag hittat här om dan på min loppisrunda hahahaha

Värsta resan tillbax till det glada 80-talet!

En heldräkt i färgen turkos skulle jag gissa och sen en dunjacka i mintgrönt *lycklig*


Heldräkten (som du ser på först bilden... här provar jag den på loppiset) sitter ganska slimmat och jag är sååå snigg *not*
Jag kommer skrämma bort alla i pulkabacken om jag kommer knatandes med den monderingen på :)
Dessutom ett par neonrosa skidbyxor som blänker som en diamant :)

Det var en riktig klädhittar dag... har varit det dom sista gångerna jag varit på loppis faktiskt.
Sist hittade jag denne fantastiska skinnjacka direkt importerad från 70-talet för en hundring.

Innan dess en annan skinnjacka från 70-talet för 30 rixdaler.


Hittade dessutom två stk Tenson anoracker i rött. Ser praktiskt talat oanvända ut! En i strl 38 som sitter ganska bra på mig *kors i taket* om jag inte har för mycket under och en i strl 48 som jag nog skall försöka sälja på tradera.

Gillar anoraker jättemycket. Drömmen är att hitta en sån dära gammel sliten Fjällräven anorak. Dom är jätte fina. Ser nån av er nån sån nånstans kan ni väl tänka på mig! Stackars Rolle är helt förstörd efter dendära dagen där jag hittade alla fina 80-tals kläder hahaha. Är inte säker på att han kommer dra med ut i backen sen när det kommer snö. Han skulle säkert skämmas ihjäl.
Ska fota anorakerna, dom neonrosa skidbyxorna och den andra skinnjackan idag när jag kommer hem.

Skall förresten vara glad att jag HINNER blogga nåt för tiden. Sitter i skolan och har eg inte en sekund över för sånna hära roliga saker som att blogga.
Saknar det jätte mycket men i dessa dagar är det helt omöjligt :(
Hang in there.

Puss

/Tant Trassel

5 kommentarer:

Hello sa...

Du gör ju såna fynd jämnt du! Fast jag måste nog säga att i overall- och dunjacksfrågan står jag kanske liiite närmare Rolle än dig :)

Karina sa...

hähä... va DÅÅÅÅrå? :)

orcid sa...

åhå den overallen känner jag igen, vilken nostalgi ju!!!
jag ahr två overaller själv 90-talare en grön och en röd:D hoppas kunna komma i den röda som jag sist hade när jag åkte slalom typ 5 år sen:o
jag hade en turkosblå overall i tyg du vet ungefär som Carola hade när hon sjöng främling...fick den av min bohemiska faster...tror den ligger i en kartong någonstan:D

Anna Munkhammar sa...

älskar overallen!!! praktiskt också, man får inte snö innanför jackan.

Karina sa...

orcid: du måste plocka fram den! måste få se!
Anna: Jamen eller HUR! Fram för allt praktisk. Va ÄR det karln inte fattar? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...