torsdag, oktober 01, 2009

gör ett panikinlägg















hur hinner man?

Nu finns även klimatbloggen att sköta och i skolan är det jätte intensivt för tiden, så jag hinner inte skriva här.
Annars brukar jag göra inläggen på skoltid, men det har inte funnits en chans.
Jag är iväg å träna nästan varje lunch utom ti & fre då jag tränar på morron istället.
Dom har pga manfall skurit ned fotbollen till en dag i veckan istället och när inomhus säsongen börjar blir det träning på lördagar... mmm... lördagar?
Jaja.
Sen jag skrev sist har det hänt en del.
Hinner inte berätta allt nu men till att börja med var det det dära jippot på torget i Laxå på lördan.
Det blåste som snusk och jag kom dit vid 10 som avtalat. Hela jippot skulle börja 11. Dom låg tydligen efter i schemat bl.a pga blåsten så jag gjorde mitt bästa för att få ordning på torpet så att säga.
Men när allt väl kom igång var det riktigt najs. Musiken skötte en masse kompisar till mig. Det var jätte trevligt och man fick upp värmen lixom.
Ungarna fick var sin klimatpilot t-shirt på eftersom dom ju lixom är mä i projektet.
Det var sen lite aktivitet på scenen och sen skulle vi klimatpiloter i Laxå presenteras.

Det var ju inte direkt jätte mycket folk pga det dumma vädret, men JAG hittade iaf lite intressant där på torget.
Det fanns utställare skulle man kunne säga, på torget den dagen. Bla var det nån som var där å sälja sin egen producerade ekologiska ost och ja kan det bli bättre än att det visar sig vara GRANNgården till oss som har den typer av liten produktion! Bålbyost heter det om ni skulle ramla över det.
Jag pratade lite med ägarinnan och som berättade att jag kunde komma till gården och köpa ekologisk mjölk av henne -opastoriserad dock, men det tål vi hemma hos oss, för 5 kr litern! Det är ju asså... skit bra! Är så nöjd. Fatta... Ekomjölk för typ halva priset av vad en VANLIG liter mjölk skulle kosta! Dessutom får man ju grädde på köpet eftersom man antagligen måste skumma mjölken själv :)

Nu är nästa mål att hitta nåt att förvara mjölken i...
Loppis next? :)











Puss å kram
/en genomblåst tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

minns när N jobbade som bonddräng, kom hem med en liten plåtkanna med mjölk i på kvällarna:)

tyvärr tål man ju inte opastöriserad mjölk längre:(

va duktig du är med all träning..här går det trögt så trögt. inte tappat så mycket under september månad men måttbandet visa lite mer resultat;)

Unknown sa...

Det är ju sen bästa mjölken ju! Allt det braiga finns kvar och inget snusk tillsatt. Go go go!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...